Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο αμφισβήτησε τη «σοφία» των περικοπών τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την ενίσχυση μεριδίων.
«Έχουμε δει ανταγωνιστές να κινούν τις τιμές πάνω-κάτω, κ.λπ., κ.λπ. αυτή είναι η απόφασή τους. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι μια πολύ υγιής πρακτική μακροπρόθεσμα», είπε. «Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται στην Ευρώπη, πρέπει να έχουμε μια υγιή επιχείρηση και έτσι, στην περίπτωση της Renault, το τελευταίο πράγμα που πρόκειται να κάνω είναι να συμβιβάσω τα περιθώρια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων».
Τα σχόλια του ντε Μέο ακολουθούν μια σειρά από επιθετικές μειώσεις τιμών που ανακοινώθηκαν από την Tesla και τη Ford εν μέσω πίεσης να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά EV.
Η Tesla έριξε το γάντι με την ανακοίνωσή της στα μέσα Ιανουαρίου για μειώσεις τιμών για τα μοντέλα της αμερικανικής αγοράς σε γενικές γραμμές και για το Model 3 και Model Y στην Ευρώπη. Η Ford ακολούθησε στις 30 Ιανουαρίου με αναπροσαρμογές τιμών για το ηλεκτρικό crossover Mustang Mach-E.
Πρώτα η εμπιστοσύνη
Ωστόσο, ο επικεφαλής της Renault σηματοδότησε ότι η αστάθεια των τιμών πώλησης θα μπορούσε να διαβρώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα προϊόντα EV. «Προτεραιότητά μας θα είναι να υπερασπιστούμε την αξία για τον πελάτη», σημείωσε. «Επειδή αυτού του είδους οι ταλαντεύσεις καταστρέφουν την αξία για τον πελάτη, σκεφτείτε την υπολειμματική αξία κλπ».
Οι μακροπρόθεσμοι σύμμαχοι της Renault συντάσσονται στην ώθηση EV της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη Nissan, νωρίτερα αυτόν τον μήνα, να δεσμεύεται να αγοράσει μερίδιο έως και 15% στην ηλεκτρική μονάδα Ampere της Renault ως μέρος μιας ευρύτερης αναθεώρησης της 24χρονης ένωσης των εταιρειών. Στο πλαίσιο της ανασχηματισμένης, προηγουμένως μονόπλευρης συμμαχίας, η Renault θα μειώσει τις μετοχές της στη Nissan από περίπου 43% σε 15%.
«Η δουλειά μου είναι να κάνω την υπόθεση Ampere τόσο ενδιαφέρουσα για αυτούς (τη Nissan και τον μικρότερο συνεργάτη της συμμαχίας Mitsubishi) που θα αποφασίσουν στις συναντήσεις τους πως θα γίνει η κατανομή κεφαλαίων τους εκεί και όχι σε ένα εναλλακτικό έργο», υπογράμμισε ο ντε Μέο, προσθέτοντας ότι η επένδυση δεν ήταν προϋπόθεση της αναδιάρθρωσης.
Νωρίτερα την Πέμπτη, η Renault ανέφερε ότι το λειτουργικό περιθώριο του ομίλου της διπλασιάστηκε στο 5,6% το 2022 από 2,8% ένα χρόνο πριν, ακόμη και όταν τα καθαρά κέρδη μετατράπηκαν σε ζημία 700 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό έγινε αφότου η εταιρεία τον περασμένο Μάϊο διέγραψε απομείωση 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ που συνδέεται με την έξοδό της από τη Ρωσία, λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Η Renault έγραψε ρεκόρ ταμειακών ροών 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι, σε σύγκριση με την καθοδήγησή της πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα καθαρά έσοδα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν σε 1,6 δισ. ευρώ, από 549 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν στα 46,4 δισ. ευρώ το 2022, από 41,7 δισ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Δύσκολο και το 2023
Ο ντε Μέο είπε ότι βλέπει συνεχή μακροζωία στην προμήθεια και τα υλικοτεχνικά εμπόδια που ταλαιπωρούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες από την έναρξη της πανδημίας Covid-19 , ειδικά συνδεδεμένα με την πολυετή παγκόσμια έλλειψη τσιπ ημιαγωγών.
«Πιστεύουμε ότι οι ημιαγωγοί θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόκληση για άλλα δύο χρόνια, ειδικά για το είδος των ημιαγωγών που χρησιμοποιούμε στην αυτοκινητοβιομηχανία», τόνισε εκτιμώντας ότι τα εμπόδια υλικοτεχνικής υποστήριξης και εξαρτημάτων οδήγησαν τη Renault σε υποπαραγωγή κατά 300.000 αυτοκίνητα το 2022. Προέβλεψε παρόμοιες απώλειες το 2023, αλλά δήλωσε ετοιμότητα. «Ξέρουμε πώς να βρίσκουμε τα ανταλλακτικά και πώς να οργανώνουμε την παραγωγή για να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι αυτή δεν πρόκειται να είναι, και πάλι, μια κανονική χρονιά», κατέληξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault.