Ρεαλιστής, όπως πάντα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault και ένας από τους καλύτερους μάνατζερ στο χώρο της αυτοκίνησης-σήμερα- δήλωσε ότι δεν θα ξεπεραστούν εύκολα και άμεσα οι ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν επιβαρύνει τη βιομηχανία αυτοκινήτων, ακόμη και αν η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία κάνει λόγο για περίοδο «έκτακτης ανάγκης».
Ο Λούκα ντε Μέο δήλωσε ότι η προμήθεια πρώτων υλών είναι πιθανό να συνεχίσει να αποτελεί πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά πρόσθεσε ότι η εταιρεία του είναι πλέον σε καλύτερη θέση για να χειριστεί τέτοιες διακοπές. «Δεν αναμένουμε μια ξαφνική, πλήρη βελτίωση της κατάστασης. Αλλά, στο μεταξύ, μάθαμε να διαχειριζόμαστε αυτή την πολυπλοκότητα», ανέφερε ο ντε Μέο μιλώντας στη Σάρλοτ Ριντ του δικτύου CNBC.
Εκτίμησε ότι η Renault μπορεί πλέον να εξασφαλίσει το 80% των αναγκών της σε πρώτες ύλες από τώρα έως το 2030.
Τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν επιβαρύνει βαριά τη βιομηχανία αυτοκινήτων, με τις ελλείψεις ανταλλακτικών να καθυστερούν την παραγωγή εν μέσω αυξημένης ζήτησης. Όμως ο ντε Μέο σημείωσε ότι υπήρχαν ενδείξεις τους τελευταίους μήνες πως οι περιορισμοί χαλαρώνουν.
«Πιστεύουμε ότι η κατάσταση είναι καλύτερη. Ο Μάιος και ο Ιούνιος δεν ήταν τόσο άσχημοι. Αλλά, φυσικά, μας λείπει η πλήρης διαφάνεια στις αλυσίδες εφοδιασμού επειδή ο κόσμος γίνεται πιο περίπλοκος γενικά», τόνισε.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε καθαρή ζημία 1,36 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2022, λόγω της απομείωσης των ρωσικών δραστηριοτήτων της κατά 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ μετά την απρόκλητη εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, καθώς και των συνεχιζόμενων ελλείψεων microchips.
Ωστόσο, η Renault αναβάθμισε τις προοπτικές σε επίπεδο 12μήνου, επισημαίνοντας τη βελτίωση της κερδοφορίας σε άλλα μέρη της επιχείρησης.
Τώρα, αναμένει να κάνει περιθώριο 5% φέτος, έναντι εκτιμήσεων 3%.
Θα εξασφαλίσει, επίσης, περίπου 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ ελεύθερων ταμειακών ροών.
Ο ντε Μέο χαρακτήρισε τα αποτελέσματα «ίσως το καλύτερο αποτέλεσμα που κάναμε σε ένα εξάμηνο σε 10 χρόνια εν μέσω δύσκολων συνθηκών», υπογραμμίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε τώρα να «γυρίσει σελίδα» σε προηγούμενες ελλείψεις.
«Πιστεύω ότι μπορούμε να γυρίσουμε σελίδα στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης και να περάσουμε σε μια νέα φάση για αυτήν την εταιρεία, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει έξω», κατέληξε.
Διαβάστε ακόμα