O Luca Montezemolo πριν από μερικούς μήνες είχε σχολιάσει μεταξύ των άλλων ότι «Το αυτοκίνητο made in Italy δεν υπήρχε πια και ότι ο Carlos Tavares ήταν χρήσιμος μόνο για τους μετόχους της Stellantis».
Αυτές οι δηλώσεις έγινα viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και σήμερα μερικές ημέρες μετά την παύση του Carlos Tavares από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, o Luca Montezemolo επανέρχεται εκφράζοντας τις σκέψεις του σε συνέντευξή του στην Corriere della Sera.
Μια συνέντευξη που δεν έκρυψε συναισθήματα μελαγχολίας και θλίψης για όσα συμβαίνουν αυτήν την περίοδο στον Όμιλο Stellantis.
Ο Luca Montezemolo top μάνατζερ στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και, μεταξύ άλλων, πρώην πρόεδρος των Fiat, Ferrari και Maserati, τοποθετήθηκε για την περίπλοκη κατάσταση που περνάει ο Όμιλος Stellantis.
O Luca μεταξύ των άλλων σχολίασε ότι
«Το 2022 ήμουν ο πρώτος που είπα ότι το ιταλικό αυτοκίνητο δεν υπήρχε πλέον, εκτός από τη Ferrari, και ως απάντηση έλαβα μόνο εκκωφαντική σιωπή από τα συνδικάτα, την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση. Το ίδιο συνέβη όταν αναρωτήθηκα γιατί, επί κυβέρνησης Giuseppe Conte , είχε χορηγηθεί δάνειο 6,3 δισ. ευρώ στην FCA λίγο πριν τη συγχώνευση με την Peugeot, με πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις που τότε αγνοήθηκαν εντελώς. Αυτά τα χρήματα, που είχε διαθέσει το κράτος για την προστασία των θέσεων εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν αντ’ αυτού για τη διανομή μερισμάτων 5 δισ. στους μετόχους».
Montezemolo: Eυθύνες του John Elkann για το έργο του Tavares στον Όμιλο Stellantis
Αναλύοντας την τρέχουσα κατάσταση του Ομίλου Stellantis, ο Montezemolo κάνει στον εαυτό του μερικές ερωτήσεις στις οποίες αγωνίζεται να βρει μια λογική απάντηση όπως: «Γιατί ο John Elkann δεν αντιτάχθηκε στον Carlos Tavares, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, όταν αποφάσισε να αφήσει τη Fiat να παράγει το 600 στην Πολωνία; Μια απόφαση που πάρθηκε ενώ το Mirafiori, (το εργοστάσιο της Fiat στο Τορίνο) όπως και τώρα, ήταν σε αδιέξοδο, με τους εργαζόμενους σε απολύσεις».
Στη συνέχεια, ο πρώην πρόεδρος της Ferrari, και από τους ανθρώπους του στενού κύκλου του Enzo Ferrari, επισημαίνει ότι «οι Ιταλοί προμηθευτές κλήθηκαν, με επιστολή τους, να επενδύσουν στο Μαρόκο, επαινώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η χώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, όλοι γνωρίζουν ότι η Ιταλία αναγνωρίζεται ως ένας από τους κύριους παραγωγούς εξαρτημάτων οχημάτων».
Σχετικά με την άρνηση του Elkann να υποβάλει έκθεση στο Κοινοβούλιο, ο Montezemolo τόνισε ότι πάνω σε αυτό ήταν απογοητευμένος «λαμβάνοντας υπόψη ότι ήταν ακριβώς η πολιτική που έδωσε τόσα πολλά στην «ομάδα».
Για το τι έκανε ο Τavares στο τιμόνι του ομίλου ο Luca απαντάει ως εξής: «Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος εγγυήθηκε στους μετόχους, δηλαδή στην οικογένεια Agnelli-Elkann, πάνω από 23 δισεκατομμύρια ευρώ σε κέρδη σε τέσσερα χρόνια, περιορίζοντας να επιδιώξει αυτό που ήταν χρήσιμο σε αυτούς και όχι στην «Ιταλία».
Ο Montezemolo θέτει ένα ερώτημα που καλεί την οικογένεια Elkann στην ευθύνη και απέναντι στην κατάσταση που επικρατεί στον Όμιλο Stellantis: «Γιατί ο Elkann δεν ανέλαβε ποτέ πραγματικά τον ρόλο του ηγέτη, ασχολούμενος με την εταιρική διακυβέρνηση σε καθημερινή βάση και αντίθετα αφήνοντας ελεύθερα τον Όμιλο Stellantis στα χέρια του Tavares»…
Να θυμίσουμε ότι κάτω από την ομπρέλα της Stellantis είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες Maserati, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, Fiat, Abarth, Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall, Lancia, και για εκτός Κίνας η κινεζική Leapmotor.