Χωρίς όπισθεν άφησε το κιβώτιο που τοποθετεί στη νέα Artura η McLaren, καθώς τα γρανάζια που εκείνο περιλαμβάνει έχουν οχτώ σχέσεις για κίνηση προς τα μπροστά και καμία για πίσω.
Βέβαια οι Βρετανοί δε θα έβγαζαν ένα αυτοκίνητο που δεν μπορεί να κάνει όπισθεν, όμως βρήκαν μία άλλη λύση, η οποία είναι ευρηματική, έξυπνη και πρωτότυπη.
Τι επιδόσεις!
Η Artura είναι το νέο plug-in υβριδικό supercar των Βρετανών, το οποίο εντυπωσιάζει με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Για την κίνησή του φροντίζει υβριδικό σύνολο το οποίο αποδίδει 680 ίππους, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 3.0 δευτερόλεπτα, 8.3 για το 0-200 χλμ./ώρα και 21.5 για να δείξει το κοντέρ 300 χλμ./ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 330 χλμ./ώρα.
Αν και τα νούμερα είναι άκρως εντυπωσιακά, οι διαφορές και τα καινούρια στοιχεία που φέρνει η Artura δεν είναι αυτά.
McLaren Artura: Τεχνολογία, δύναμη αλλά και old school
Τα νέα στοιχεία
Η Artura είναι το πρώτο μοντέλο της McLaren που δε χρησιμοποιεί τον V8 κινητήρα των 4.0 λίτρων, τον οποίο γνωρίσαμε πριν από μια δεκαετία, όταν το 2011 παρουσιάστηκε η MP4-12C. Αυτή τη φορά, πίσω από την καμπίνα βρίσκεται το ολοκαίνουριο V6 σύνολο 3.0 λίτρων που δημιούργησε η εταιρεία. Η γωνία που σχηματίζει το V είναι 120 μοίρες και εκεί μέσα έχουν τοποθετηθεί τα δύο turbo. Με αυτόν τον τρόπο το σύνολο έχει μικρότερες διαστάσεις, ενώ τα καυσαέρια φτάνουν στα turbo έχοντας διανύσει πολύ μικρή διαδρομή, άρα διατηρούν μεγάλο ποσοστό από την κινητική τους ενέργεια.
Από μόνος του ο V6 των 3.0 λίτρων αποδίδει 585 ίππους και 585 Nm ροπής, ενώ στροφάρει μέχρι και τις 8.500 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα μοτέρ που θα το βλέπουμε ολοένα και συχνότερα από εδώ και πέρα στις βρετανικές δημιουργίες.
Τα ηλεκτρικά
Όμως ας περάσουμε στο ηλεκτρικό κομμάτι του υβριδικού συστήματος και συγκεκριμένα στον ηλεκτροκινητήρα. Βρίσκεται τοποθετημένος μέσα στην καμπάνα του κιβωτίου και αποδίδει 95 ίππους και 225 Nm ροπής, ενώ μπορεί να κινήσει και μόνος του το βρετανικό supercar.
Όταν συνδυάζονται θερμικός και ηλεκτρικός κινητήρας η ισχύς φτάνει τους 680 ίππους και τα 720 Nm ροπής.
Όσον αφορά την μπαταρία. Είναι ιόντων λιθίου, με σχετικά μικρή χωρητικότητα η οποία φτάνει τις 7.4 kWh είναι ενσωματωμένη στο σασί, πίσω από τον οδηγό, ενώ χρειάζεται 2.5 ώρες για να φτάσει στο 80%.
Γι’ αυτό δεν έχει όπισθεν
Βασικό στοιχείο που την αφορά είναι ότι το σύστημα διαχείρισής της φροντίζει να μην αδειάζει εντελώς ποτέ, αλλά πάντα να υπάρχει κάποιο φορτίο μέσα. Αυτό γίνεται για δύο λόγους. Ο ένας είναι για να υπάρχει η απαιτούμενη ενέργεια για την εκκίνηση του θερμικού μοτέρ. Ο δεύτερος είναι και εκείνος που επέτρεψε στους μηχανικούς να βάλουν ένα κιβώτιο χωρίς όπισθεν.
Όταν ο οδηγός θέλει να κινηθεί προς τα πίσω, το έργο αυτό αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας. Ουσιαστικά αυτό που έκαναν, δηλαδή, είναι ότι έδωσαν στον βενζινοκινητήρα και στο κιβώτιο ταχυτήτων την κίνηση προς τα μπροστά, αφήνοντας εκείνη προς τα πίσω να την εκτελεί μόνος του ο ηλεκτρικός κινητήρας. Διαφορετική προσέγγιση.
Win-win
Με αυτόν τον τρόπο η McLaren κατάφερε να εξοικονομήσει βάρος. Από τη στιγμή που το ηλεκτρικό μοτέρ θα υπήρχε ούτως ή άλλως, γιατί να μην αφαιρεθούν εντελώς τα γρανάζια της όπισθεν; Ίσως αυτό να αναρωτήθηκαν στο Woking και υλοποίησαν την ιδέα τους. Έτσι κατάφεραν να μειώσουν την πολυπλοκότητα του κιβωτίου, ενώ τατυόχρονα αντιστάθμισαν ως ένα βαθμό το επιπλέον βάρος που συνεπάγεται η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας.
katapliktiko fenete poli tha zilevan ergo texnis einai