Σε αγώνα δρόμου βρίσκεται ο κλάδος του αυτοκινήτου σε μια προσπάθεια να προμηθευτεί τα υλικά που χρειάζονται για ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Όμιλος Stellantis στρέφεται τώρα προς την Αυστραλία οργανώνοντας της στρατηγική του για τα επόμενα χρόνια.
Τη Δευτέρα, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι ένα μη δεσμευτικό μνημόνιο κατανόησης σχετικά με τη «μελλοντική πώληση ποσοτήτων προϊόντων νικελίου και θειικού κοβαλτίου ποιότητας μπαταρίας» είχε υπογραφεί με την GME Resources Limited που είναι εισηγμένη στο Σίδνεϊ.
Σύμφωνα με τη Stellantis, το μνημόνιο επικεντρώνεται σε υλικά που προέρχονται από το NiWest Nickel-Cobalt Project, το οποίο έχει προβλεφθεί για ανάπτυξη στη Δυτική Αυστραλία.
Σε μια δήλωση, η εταιρεία περιέγραψε το NiWest ως μια επιχείρηση που θα παράγει περίπου 90.000 τόνους «νικελίου και θειικού κοβαλτίου ποιότητας μπαταρίας» για την αγορά EV κάθε χρόνο.
Ο Όμιλος είπε ότι, μέχρι στιγμής, πάνω από 30 εκατομμύρια αυστραλιανά δολάρια (περίπου 18,95 εκατομμύρια δολάρια) έχουν «επενδυθεί σε γεωτρήσεις, μεταλλουργικές δοκιμές και μελέτες ανάπτυξης». Η οριστική μελέτη σκοπιμότητας για το έργο αναμένεται να ξεκινήσει αυτόν τον μήνα.
Πρέπει πάση θυσία να καλυφθούν οι μάρκες που βρίσκονται στο «μπουκέτο» (Fiat, Chrysler και PSA ήτοι Peugeot, Citroen, DS,Opel) καθώς έχει θέσει ως στόχο όλες οι πωλήσεις επιβατικών στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικές με μπαταρία μέχρι το έτος 2030. Στις ΗΠΑ, θέλει ένα «50% επιβατικό και ελαφρύ μίγμα επαγγελματικών/φορτηγών BEV» εντός του ίδιου χρονικού πλαισίου.
«Η διασφάλιση των πηγών πρώτων υλών και της προμήθειας μπαταριών θα ενισχύσει την αξία της Stellantis για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Μαξίμ Πικά, επικεφαλής της αλυσίδας αγορών και εφοδιασμού στη Stellantis.
Τα σχέδια του Ομίλου για ηλεκτρικά οχήματα το φέρνουν σε ευθύ ανταγωνισμό με εταιρείες όπως η Tesla του Έλον Μασκ, όπως και εταιρείες σαν τη Volkswagen, τη Ford και την GM.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Ενέργειας, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πρόκειται να φτάσουν σε υψηλό όλων των εποχών φέτος. Η επέκταση του κλάδου και άλλοι παράγοντες δημιουργούν σημεία πίεσης όταν πρόκειται για την προμήθεια των μπαταριών ζωτικής σημασίας για τα EV.
«Η ταχεία αύξηση των πωλήσεων EV κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει δοκιμάσει την ανθεκτικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού μπαταριών και ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει περαιτέρω την πρόκληση», σημειώνει η IEA, προσθέτοντας ότι οι τιμές υλικών όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο «έχουν αυξηθεί».
«Το Μάιο του 2022, οι τιμές του λιθίου ήταν πάνω από επτά φορές υψηλότερες από ότι στην αρχή του 2021», προσθέτει. «Η άνευ προηγουμένου ζήτηση μπαταριών και η έλλειψη διαρθρωτικών επενδύσεων σε νέα χωρητικότητα εφοδιασμού είναι βασικοί παράγοντες».
Τον Απρίλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος της Volvo Cars προέβλεψε ότι η έλλειψη προμήθειας μπαταριών θα γινόταν ένα πιεστικό ζήτημα για τον κλάδο του, λέγοντας ότι η εταιρεία είχε κάνει επενδύσεις που θα τη βοηθούσαν να αποκτήσει έδαφος στην αγορά.
«Πρόσφατα, κάναμε μια αρκετά σημαντική επένδυση με τη Northvolt, έτσι ώστε να έχουμε τον έλεγχο της δικής μας παροχής μπαταριών όσο προχωράμε», δήλωσε ο Τζίμ Ρόουαν «Squawk Box Europe» του CNBC. «Πιστεύω ότι οι μπαταρίες θα είναι ένα από τα πράγματα που θα σπανίζουν σε προσφορά τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε.
«Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που κάναμε αυτή τη σημαντική επένδυση με τη Northvolt: Για να μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο όχι μόνο της προμήθειας, αλλά πραγματικά να αρχίσουμε να αναπτύσσουμε τη δική μας χημεία μπαταριών και εγκαταστάσεις παραγωγής».
Την ίδια ώρα, η Mobilize, μια μάρκα του Ομίλου Renault, ανακοίνωσε τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός δικτύου εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης για EV στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Mobilize Fast Charge, όπως είναι γνωστό, θα αποτελείται από 200 τοποθεσίες στην Ευρώπη μέχρι τα μέσα του 2024 και «θα είναι ανοιχτό σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα».
Η ανάπτυξη επαρκών επιλογών φόρτισης θεωρείται ζωτικής σημασίας όταν πρόκειται για αμφισβητούμενες απόψεις γύρω από το «άγχος της αυτονομίας», όρος που αναφέρεται στην ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να κάνουν μεγάλα ταξίδια χωρίς να χάσουν ρεύμα και να κολλήσουν κάπου στο δρόμο…
Σύμφωνα με το Mobilize, το δίκτυο στην Ευρώπη θα επιτρέπει στους οδηγούς να φορτίζουν τα οχήματά τους 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα. «Οι περισσότεροι σταθμοί θα βρίσκονται στις αντιπροσωπείες της Renault σε λιγότερο από 5 λεπτά από την έξοδο ενός αυτοκινητόδρομου ή δρόμου ταχείας κυκλοφορίας», πρόσθεσε.