Πριν από μερικές μέρες έκανε απόβαση στην Ελλάδα το νέο Bayon, το μικρότερο SUV (μήκος 4.180 χλστ.) στη γκάμα της Hyundai.
Γνωρίζετε όμως τη χώρα παραγωγής του νέου Bayon; Είναι η γειτονική Τουρκία, η οποία φαίνεται ότι γνωρίζει πολύ καλά πώς να δίνει κίνητρα για να προσελκύει αυτοκινητοβιομηχανίες στα εδάφη της.
Φωτεινό παράδειγμα η Hyundai, η οποία από το 1997 έχει στην Τουρκία το μεγαλύτερο της εργοστάσιο εκτός Κορέας. Το εργοστάσιο Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) βρίσκεται στην πόλη Ιζμίτ, απασχολεί 2.500 υπαλλήλους, ενώ ο ετήσιος όγκος παραγωγής του είναι 230.000 οχήματα. Εκεί κατασκευάζεται το i10, το i10 N Line, το i20 N, το i20 Ν Line, ενώ μόλις μπήκε στη γραμμή παραγωγής και το νέο Bayon.
Αναπτύχθηκε με βάση τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ το όνομά του εμπνεύστηκε από την πόλη Bayonne που βρίσκεται νοτιοδυτικά της Γαλλίας, ανάμεσα στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού και στα βουνά των Πυρηναίων. Πρόκειται για μια τοποθεσία που προτιμούν οι λάτρεις της ιστιοπλοΐας και την πεζοπορίας.
Τούρκικης παραγωγής το ισχυρότερο Hyundai i20 Ν με τους 204 ίππους
Οι αιχμηρές γραμμές στο αμάξωμα του νέου Bayon εκφράζουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα, ονόματι “Sensuous Sportiness”, της Hyundai. Στη χώρα μας η αρχική τιμή του Bayon διαμορφώνεται στα 15.790 ευρώ στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρων βενζινοκινητήρα των 84 ίππων και με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Στη δεύτερη έκδοση και στα 17.190 ευρώ αποκτά τον turbo «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, ενώ στην τρίτη και πιο ισχυρή έκδοση, ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 120 ίππους και η τιμή του διαμορφώνεται τα 19.690 ευρώ. Να σημειωθεί πως και οι δύο αυτές «τουρμπάτες» εκδόσεις συνδυάζονται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.