Ο προθάλαμος είναι μία λύση την οποία αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια, ώστε να πετυχαίνουν μεγαλύτερη απόδοση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τώρα η Mahle έρχεται να βελτιώσει αυτή την τεχνολογία.
Όταν αναφερόμαστε σε προθάλαμο καύσης αναφερόμαστε σε έναν μικρό σχηματισμό συνήθως πάνω από τον κύριο θάλαμο. Εκεί μπαίνει πλούσιο μίγμα (δηλαδή με πολλή βενζίνη) και αναφλέγεται με τη βοήθεια μπουζί. Η φλόγα που δημιουργήθηκε περνάει μέσα από μικρές οπές στον κύριο θάλαμο, όπου το μίγμα είναι φτωχό (δηλαδή έχει λίγη βενζίνη). Τα κέρδη από αυτή τη διαδικασία είναι δύο.
Από τη μία η καύση στον κύριο θάλαμο γίνεται ομοιόμορφα, το οποίο έχει θετική επίπτωση και στην ισχύ. Από την άλλη επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου, καθώς χρησιμοποιείται λιγότερη βενζίνη για το ίδιο αποτέλεσμα.
Η Mahle δημιούργησε το σύστημα MJI (Mahle Jet Ignition). Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το σύστημά της προσφέρει τα πλεονεκτήματα του προθάλαμου, όμως δεν είναι απαραίτητο να έχει τοποθετηθεί στον κινητήρα από όταν δημιουργήθηκε, αλλά μπορεί να ενσωματωθεί σε αυτόν αργότερα.
Μάλιστα, η τεχνολογία των Γερμανών είχε κατάλληλη τόσο για κινητήρες με άμεσο ψεκασμό, όσο και για εκείνους που χρησιμοποιούν έμμεσο.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Mahle η οικονομία καυσίμου όταν υιοθετείται η λύση που προτείνει φτάνει ακόμα και το 10%. Οι άνθρωποι της εταιρείας αναφέρουν ότι εργάζονται για σχεδόν 10 χρόνια πάνω στην ανάπτυξη του εν λόγω συστήματος με ομάδες της Formula 1, όμως μόλις πρόσφατα κατάφεραν να βρουν τρόπο να το ενσωματώσουν και σε ήδη υπάρχοντα κινητήρια σύνολα.
Αυτή τη στιγμή η Mahle εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη ενός κινητήρα επίδειξης, ώστε να παρουσιάσει τα οφέλη στην γκάμα των 80 kW έως 120 kW (109 – 163 ίππους).
Μία από τις πιο πρόσφατες και εντυπωσιακές υλοποιήσεις του προθάλαμου είδαμε στον V6 κινητήρα Nettuno, ο οποίος θα δίνει κίνηση στη νέα Maserati MC20.