Tο νέο μακροπρόθεσμο στρατηγικό του σχέδιο, ονόματι “Dare Forward 2030”, ανακοίνωσε ο Όμιλος Stellantis, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση.
Υπενθυμίζουμε ότι ο γίγαντας Stellantis γεννήθηκε από το «γάμο» των Ομίλων FSA και PSA, ενώ κάτω από την «ομπρέλα» του βρίσκεται η Citroen, η Opel, η DS Automobiles, η Jeep, η Fiat, η Lancia, η Maserati, η Peugeot, η Ram, η Dodge, η Chrysler και η Abarth.
Σύμφωνα λοιπόν με τον Όμιλο Stellantis όλες οι εταιρείες του στην Ευρώπη θα προσφέρουν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2030, ενώ στόχος είναι να επιτευχθεί ουδετερότητα του άνθρακα σε παγκόσμια κλίμακα έως το 2038. Σε πρώτη φάση επιθυμία είναι να μειωθούν κατά 50% οι εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2030.
Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται μια «επίθεση» από νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ο αριθμός των οποίων θα ξεπεράσει τα 75, ενώ το λανσάρισμα τους θα ξεκινήσει το 2022 και θα ολοκληρωθεί το 2030. Επιθυμία του Ομίλου Stellantis είναι οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων να αφορούν το 100% στην Ευρώπη και το 50% στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.
Σαφέστατα για να πετύχει την ηλεκτρική του «στροφή» ο Όμιλος Stellantis θα πρέπει να κάνει τεράστιες επενδύσεις, ωστόσο στοχεύει να διπλασιάσει τα καθαρά του έσοδα σε 300 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030, αλλά και να διατηρήσει διψήφια προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας. Σημαντική πηγή εσόδων βλέπει στα πολυτελή μοντέλα, καθώς εκτιμά ότι τα σχετικά κέρδη θα τετραπλασιαστούν.
Σημαντικό επίσης είναι ότι η παραγωγή χωρητικότητας μπαταριών θα αυξηθεί στις 400 GWh, αύξηση κατά 140 GWh, σε σχέση με τα προηγούμενα σχέδια. Επιπλέον η χρήση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα επεκταθεί από τα μεσαία στα μεγάλα φορτηγά το 2024 και θα φτάσει στις Η.Π.Α το 2025 με περαιτέρω επέκταση στα βαρέα οχήματα αργότερα.
Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της αυτοκίνησης είναι η αυτόνομη οδήγηση. Ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε ότι τα υφιστάμενα συστήματα αυτόνομης οδήγησης του θα αναβαθμιστούν φέτος από το Επίπεδο 2 στο Επίπεδο 2+. Το 2024 σε συνεργασία με τη BMW θα εισάγει το Επίπεδο 3, ενώ τα Επίπεδα 4 και 5 θα ακολουθήσουν αργότερα με τη μορφή υπηρεσιών που θα προσφέρει η Waymo.
Διαβάστε ακόμα
Το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων του Ομίλου Stellantis θα πραγματοποιείται διαδικτυακά έως το 2030, χάρη σε μια νέα ψηφιακή αγορά που θα παρέχει πρόσβαση σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο του.
Τέλος, να πούμε ότι δόθηκαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και σκίτσα από το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Jeep που θα κάνει πρεμιέρα αρχές του 2023 και από το επίσης ηλεκτρικό pickup Ram 1500 BEV που θα ακολουθήσει το 2024, ενώ θα προηγηθεί το 2023 το ηλεκτρικό επαγγελματικό βαν Ram ProMaster.
Παρά τα φιλόδοξα σχέδια που ανακοινώθηκαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis Carlos Tavares, έχει κάνει στο πρόσφατο παρελθόν δηλώσεις για την ηλεκτροκίνηση που έχουν συζητηθεί. Υπενθυμίζουμε ότι έχει δηλώσει ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια απόφαση που πήραν οι πολιτικοί και όχι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ στηλίτευσε ειδικά την προσέγγιση που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πάνω στο θέμα αυτό.
Τόνισε επίσης ότι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πρέπει να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα που δημιουργείται από την κατασκευή της μπαταρίας του. Είπε ακόμα ότι η εξωτερική πίεση που ασκείται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιταχύνουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα απειλεί δυνητικά τις θέσεις εργασίας και την ποιότητα των εν λόγω οχημάτων.