Ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marco πιστεύει πως πρέπει να μειωθεί το βάρος της RB18 ώστε να συνεχίσει τις… υψηλές πτήσεις στη σεζόν.
Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1, το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των μονοθεσίων για το 2022 ανέβηκε από τα 752 στα 795 κιλά. Βασικοί λόγοι, οι 18άρες -πλέον- ζάντες αλλά και αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας στα εφετινά σασί.
Οι ομάδες ωστόσο προσπαθούν με κάθε πιθανό τρόπο να «πλησιάσουν» όσο το δυνατόν περισσότερο το μίνιμουμ βάρος. Κάποιες αφαιρούν ακόμη και το χρώμα από το πίσω μέρος του μονοθεσίου ώστε να… κλέψουν ότι μπορούν σε γραμμάρια.
Το αφεντικό της Mercedes, μάλιστα, ο Toto Wolff, κατά τη διάρκεια του GP στο Bahrain είπε πως η καλύτερη «μαντεψιά» που έκανε για την αρχή της σεζόν, ήταν πως τόσο η ομάδα του, όσο και η Red Bull, θα είχαν τα πιο… υπέρβαρα μονοθέσια.
Την ίδια ώρα, ο σύμβουλος της αυστριακής ομάδας, Helmut Marko, γνωστοποίησε πως η RB18 έτρεχε όντως με πολύ παραπάνω βάρος στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν. Υποστήριξε, επίσης, πως πρέπει να δοθεί βάση στο πως θα μειωθούν τα κιλά, αν η Red Bull θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική, δεδομένου του αντιληπτού πλεονεκτήματος βάρους της Ferrari.
«Είναι πολύ πιο δύσκολη η μείωση βάρους μετά το όριο που έχει μπει στον προϋπολογισμό» είπε ο Marko. «Πρέπει να υπολογίζεται με μεγαλύτερη ακρίβεια πλέον, πού μπορεί να βρεθεί τεχνική πρόοδος, πώς μπορεί να μειωθεί βάρος, αλλά να διατηρηθεί ταυτόχρονα και η αξιοπιστία. Πρέπει να βρεις αυτά τα τρία στοιχεία και μετά τη σωστή ισορροπία μεταξύ τους.»
«Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, όμως: αν έχεις πολύ βαρύ μονοθέσιο, στην εφετινή σεζόν δεν θα μπορείς να πρωταγωνιστείς.»
Η ALFA ROMEO ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ…
Μία ομάδα που κινείται πολύ κοντά στο κατώτατο όριο βάρους είναι η Alfa Romeo, η οποία μάλιστα είδε δύο μονοθέσιά της να τερματίζουν στους βαθμούς στο Bahrain. Ερωτηθείς για το αν θεωρεί πως οι Ιταλοί έχουν το μοναδικό μονοθέσιο με ικανοποιητικό βάρος, ο Marko τόνισε: «Από τις πληροφορίες που έχουμε, και με βάση το πόσο απόλυτα αντίθετοι ήταν στην άυξηση του ελάχιστου βάρους, είναι ασφαλές να πούμε πως ναι, έχουν το πιο σωστό βάρος.»
«Υποτίθεται πως έχουν και κοντύτερο μεταξόνιο, δεν μπορώ να το κρίνω αυτό. Όμως όλα αυτά σε συνδυασμό με τον κινητήρα της Ferrari που φέρουν, δικαιολογούν την μέχρι στιγμής απόδοσή τους.»