Από το 1959, η Maserati εξόπλισε με τους V-8 κινητήρες της πολλά γρήγορα και υπερπολυτελή αυτοκίνητα, εντυπωσιάζοντας το κοινό.
Aλλά, το τέλος πλησιάζει με το Ghibli 334 Ultima: το τελευταίο από τα V-8.
Πάνω από εξήντα χρόνια -64 για την ακρίβεια- είναι πολύς χρόνος για οποιονδήποτε κατασκευαστή να κάνει ένα πράγμα τόσο καλά και η Maserati το πέτυχε με τους κινητήρες V-8 της.
Ο ήχος που έκαναν αυτές οι 8κύλινδρες μηχανές ήταν αλάνθαστος, ξεκινώντας από το 5000 GT Scia di Persia και στη σύγχρονη εποχή. Για τον εορτασμό αυτού του υπέροχου κινητήρα και αυτής της μακράς ιστορίας, η Maserati ολοκληρώνει τα δύο τελευταία οχήματα με κινητήρα V-8 με μοντέλα Ultima: το Ghibli 334 Ultima και το Levante V8 Ultima.
Maserati: Μια ένδοξη ιστορία εκρηκτικών επιδόσεων
Η Maserati Ghibli έκανε το ντεμπούτου της το 1967, όχι πολύ καιρό μετά από το 5000 GT που παρήγγειλε ο Σάχης της Περσίας. Συνοδευόταν από το Tipo AM 115 V-8 των 4,7 λίτρων και το Tipo AM 115/49 V-8 των 4,9 λίτρων, με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Ωστόσο, θα μπορούσε να παραγγελθεί και με αυτόματο τριών ταχυτήτων. Ο μεγαλύτερος 4,9 λίτρων ήρθε στην πραγματικότητα αργότερα στο Ghibli SS του 1969 με 330 ίππους με τελική ταχύτητα 280 χλμ/ώρα, καθιστώντας το το ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου Maserati που παρήχθη για την εποχή του.
Σήμερα, λοιπόν, βρισκόμαστε στην αρχή του τέλους του κινητήρα της Maserati V-8. Για να τιμήσει αυτή την περίσταση, παράγεται μια ειδική Ghibli: το 334 Ultima. Αυτός ο V-8 twin-turbo 3,8 λίτρων αποδίδει 572 ίππους με τελική ταχύτητα 334 χλμ/ώρα, με τη Maserati να ισχυρίζεται ότι έχει το ταχύτερο σεντάν με θερμικό μοτέρ στον κόσμο.
Δεν είναι μόνο αυτό, καθώς ο χρόνος 0-100 χλμ/ώρα μειώνεται από 4,3 δευτερόλεπτα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Η αεροτομή, οι πλάκες των προφυλακτήρων, οι χειρολαβές των θυρών, τα καπάκια των καθρεπτών, οι κολόνες B και C είναι όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
Το πλήρες εξωτερικό κιτ ανθρακονήματα είναι στάνταρ σε αυτήν την πολύ ιδιαίτερη Ghibli. Οι τροχοί Orione 21 ιντσών σε ματ σκούρο γραφίτη συνδυάζονται με ειδικά ελαστικά και διαθέτουν αεροδυναμικά χαρακτηριστικά για να βοηθήσουν το 334 Ultima να τέμνει περαιτέρω τον αέρα.
Maserati: Άφθονη πολυτέλεια και σημασία στη λεπτομέρεια
Το αμάξωμα, εξ άλλου, έχει επίσης μια μοναδική χρωματική επεξεργασία με τη βαφή Scia di Persia με τόνους Rubino, ένα βαμμένο λογότυπο “334” στα μπροστινά φτερά και οι δαγκάνες των φρένων είναι βαμμένες σε γυαλιστερό μαύρο.
Από κοντά και το Levante V8 Ultima με τον κινητήρα V-8 twin-turbo των 572 ίππων 3,8 λίτρων. Ευρεία και εδώ η χρήση ανθρακονημάτων, τα ίδια καθίσματα από δέρμα Pale Terracotta με το σήμα “una di 103”.
Διατίθεται σε δύο εξωτερικά χρώματα: μαύρο Nero Assoluto και μπλε Blu Royale. Φοράει επίσης τους τροχούς Orione, αλλά σε έκδοση 22 ιντσών σε γυαλιστερό μαύρο ενώ το λογότυπο “V-8 Ultima” είναι βαμμένο στα μπροστινά φτερά του σε κόκκινο Rubino.
Τόσο το Levante V-8 Ultima όσο και το Ghibli 334 Ultima ανέβηκαν στο λόφο του Γκούτγουντ ως ατραξιόν του Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood και εκτέθηκαν στο First Glance Paddock. Δεν έχει ανακοινωθεί τιμή ή διαθεσιμότητα αυτή τη στιγμή, αλλά… καταλαβαίνετε.
Δείτε το βίντεο: