Θα ξεκινήσουμε τη ξενάγηση στο ανανεωμένο Mazda CX-5 από το εσωτερικό του, καθώς εκεί συναντάμε τις σημαντικότερες αλλαγές. Περάστε λοιπόν μέσα στο ιαπωνικό SUV.
Στα ενδότερα
Τον πρώτο λόγο έχει η νέα μεγαλύτερη κεντρική οθόνη. Σύμφωνα με την Mazda το μέγεθος της αυξήθηκε από τις 8 στις 10,25 ίντσες, ενώ πλέον έχει καλύτερη ευκρίνεια, απόκριση και πιο διαισθητικό χειρισμό.
Προσφέρει τη δυνατότητα ενσύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay, ενώ προβάλει εικόνα 360 μοιρών από τις τέσσερις εξωτερικές κάμερες του οχήματος. Προς το τέλος του 2021 θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα η τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyMazda, η οποία θα προσφέρεται μέσω του Apple App Store και του Google Play Store.
Μέσα από τη εφαρμογή αυτή ο ιδιοκτήτης του CX-5 θα μπορεί εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας το smartphone του να κλειδώνει τις πόρτες, να εντοπίζει που έχει παρκάρει, να στέλνει τους προορισμούς του στο σύστημα πλοήγησης, να ελέγχει την πίεση των ελαστικών, να κλείνει ραντεβού για σέρβις, να καλεί οδική βοήθεια και να δέχεται προειδοποιήσεις κινδύνου.
Νέα έκδοση
Στη γκάμα του ανανεωμένου CX-5 υπάρχει πλέον και η ειδική έκδοση ονόματι “Homura”, η οποία στην ιαπωνική γλώσσα σημαίνει φλόγα ή φωτιά. Το CX-5 Homura διακρίνεται για το δυναμισμό και την πολυτέλεια του. Εμφανισιακά ξεχωρίζει με το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στους τροχούς των 19 ιντσών και στους πλευρικούς καθρέπτες.
Στα ενδότερα του τώρα η «φλόγα» ανάβει μέσα από τις διάσπαρτες κόκκινες ραφές που υπάρχουν στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στο τιμόνι και στο υποβραχιόνιο. Παρατηρήστε επίσης τα μαύρα ημι-δερμάτινα καθίσματα, στις πλάτες και στα έδρανα των οποίων υπάρχει σουέτ επένδυση.
EuroNCAP/Mazda MX-30: Ηλεκτροκίνητο με πεντάστερη ασφάλεια (video)
Κάτω από το καπό
Δυο κινητήρες βενζίνης υπάρχουν στη γκάμα του ανανεωμένου CX-5, ο δίλιτρος Skyactiv-G και ο Skyactiv-G χωρητικότητας 2.5 λίτρων, αποδίδοντας 165 και 194 ίππους αντίστοιχα. Αμφότεροι μπορούν να συνδυαστούν με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς (σύστημα τετρακίνησης i-Activ). Ο δίλιτρος Skyactiv-G προσφέρεται με χειροκίνητο ή βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο ισχυρότερος Skyactiv-G των 194 ίππων μόνο με αυτόματο κιβώτιο.
Οι χειροκίνητες εκδόσεις με δίλιτρο κινητήρα Skyactiv-G και όλες οι εκδόσεις με κινητήρα Skyactiv-G 2.5 λίτρων εφοδιάζονται με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Συνεχίζουμε με τον πετρελαιοκινητήρα Skyactiv-D των 2.2 λίτρων, απόδοσης 150 ή 184 ίππων. Για ταίρι του μπορεί να έχει χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς.
Ασφάλεια
Το πακέτο i-Activsense προσφέρει μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης στο ανανεωμένο CX-5. Tα σημαντικότερα είναι το εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (Advanced Smart City Brake Support/Advanced SCBS) που εντοπίζει οχήματα και πεζούς και η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας. Το σύστημα παρακολούθησης «τυφλών» σημείων με ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Επιπλέον το Mazda Radar Cruise Control (MRCC), στο βασικό εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων, με λειτουργία Stop and Go (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), διατηρεί αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα και τη βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, και σταματά το αυτοκίνητο μόλις σταματήσει και το προπορευόμενο.
Ακόμη, ο βασικός εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει ένα 4κάναλο ABS (4W-ABS) με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Υποβοήθηση Πέδησης, Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ειδοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (ESS), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HLA) και αυτόματη λειτουργία φώτων, που ανάβουν περίπου 30 λεπτά πριν από το ηλιοβασίλεμα, διευκολύνοντας τους πεζούς και τα άλλα αυτοκίνητα να το δουν.