Το νέο Mazda CX-60 διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά, επομένως έχουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον οι επιδόσεις του στην ασφάλεια.
Άλλωστε το μεγάλο ιαπωνικό SUV απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες, οι οποίοι δίνουν έμφαση στον τομέα αυτό. Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP λοιπόν, πέρασε από «κόσκινο» το νέο CX-60 μέχρι να αποφασίσει ότι του αξίζει η ύψιστη διάκριση των πέντε αστεριών για την ασφάλεια του.
Σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα του EuroNCAP, ο θάλαμος των επιβατών παρέμεινε σταθερός στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί, των εμπρός επιβατών. Ωστόσο ο αερόσακος γονάτων προστάτεψε εν μέρει τα γόνατα του οδηγού, ενώ η Mazda ισχυρίστηκε ότι στις δικές της δοκιμές δεν είχε προκύψει τέτοιο θέμα. H ανάλυση που ακολούθησε στην παραμορφώσιμη επιφάνεια του κινούμενου εμποδίου, πάνω στο οποίο προσέκρουσε το CX-60, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνος αντίπαλος για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη είχαν καλή ή επαρκή προστασία. Χωρίς κανένα πρόβλημα πέρασε το CX-60 τόσο την πλευρική πρόσκρουση με εμπόδιο, όσο και την πιο απαιτητική πρόσκρουση σε στύλο. O βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του εμπρός επιβάτη, προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος σε μια πλευρική σύγκρουση, κρίθηκε καλός. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους μπορούν να προστατέψουν από τραυματισμό του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Τη μεγαλύτερη βαθμολογία του απέσπασε το CX-60 στην προστασία ανηλίκων, καθώς η προστασία των παιδιών ήταν καλή, τόσο στη μετωπική όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Σημειώνεται ότι ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος εμπρός. Το κεφάλι του πεζού στη μεγαλύτερη επιφάνεια του εμπρός καπό είχε καλή προστασία, ενώ ο προφυλακτήρας προστάτεψε καλά τα πόδια και τη λεκάνη του.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του CX-60, εκτός από οχήματα εντοπίζει και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες. Το εν λόγω σύστημα είχε επαρκή απόκριση στις δοκιμές με πεζούς, καλή απέναντι στους ποδηλάτες και στα οχήματα, με τη σύγκρουση τις περισσότερες φορές να αποφεύγεται ή να μετριάζονται τα αποτελέσματα της.
Η λίστα με τα συστήματα ασφαλείας του CX-60 περιλαμβάνει υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, εντοπισμό ορίων ταχύτητας και περιοριστή ταχύτητας με αυτόματη ρύθμιση.
Ακολουθεί το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης του CX-60 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 88%
Προστασία παιδιών: 91%
Προστασία πεζών: 89%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 76%