Ψάχνοντας ξανά στη «γκαρνταρόμπα» του Mazda CX-60, αυτή τη φορά επιλέξαμε τη «φορεσιά» Homura, καθώς ταιριάζει περισσότερο στην plug-in υβριδική του έκδοση.
Να εξηγήσουμε όμως το σκεπτικό μας. Το CX-60 δεν είναι απλά το πρώτο plug-in υβριδικό Mazda, αλλά και το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Έτσι λοιπόν οι διακριτικές σπορ πινελιές της εξοπλιστικής έκδοσης Homura αναδεικνύουν καλύτερα τη δυναμική πτυχή στον πολύπλευρο χαρακτήρα του.
Πώς αναγνωρίζεις το Mazda CX-60 στην έκδοση Homura
Τη διαφορά λοιπόν κάνουν οι λεπτομέρειες, όπως τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, το μαύρο χρώμα που έχει επιλεγεί για το παχύ περίγραμμα της πλατιάς κάθετης μάσκας, η οποία ξεχωρίζει στην προκειμένη περίπτωση και για το κυψελοειδές της πλέγμα, ενώ ασορτί είναι οι ζάντες των 20 ιντσών, οι πλευρικοί καθρέπτες και το ένθετο στα λογότυπα PHEV που βρίσκονται στα εμπρός φτερά.
Βέβαια, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους το CX-60 δεν περνάει σχεδόν ποτέ απαρατήρητο, με την πληθωρική του σιλουέτα να έχει μήκος 4.745 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.680 χλστ. Το μακρύ και ψηλό καπό «ανοίγει χώρο» για να περνάει το CX-60, ενώ οι πλευρικές του επιφάνειες διακρίνονται για τις «καθαρές» γραμμές τους. Την ύπαρξη της plug-in υβριδικής έκδοσης προδίδει μόνο η ένδειξη eSkyactiv PHEV στο πίσω δεξί τμήμα του οχήματος και η δεύτερη τάπα στο πίσω δεξί φτερό, πίσω από την οποία κρύβεται η θύρα φόρτισης.
Πολυτέλεια και χώροι γηπέδου
Στο εσωτερικό του CX-60 η έκδοση Homura φέρνει μαύρες δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, στο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και στο φαρδύ κεντρικό υποβραχιόνιο, ενώ «κρυστάλλινος» ήχος αναδύεται από τα συνολικά 12 ηχεία του ηχοσυστήματος Bose. Τις νυχτερινές διαδρομές έκανε πιο ατμοσφαιρικές ο κρυφός φωτισμός στα πόδια των εμπρός και πίσω επιβατών.
Δάφνες διεκδικεί η ποιότητα, με μαλακά πλαστικά και καλοφινιρισμένα υλικά, αλλά και το τεχνολογικό υπόβαθρο με head-up display, πίνακα οργάνων 12 ιντσών με ψηφιακές ενδείξεις και μεγάλη κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών, την οποία χειρίζεσαι με διαισθητικό τρόπο από το στρογγυλό-περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Αρχοντικούς θα περιγράφαμε τους χώρους για τους πίσω επιβάτες (μεταξόνιο 2.870 χλστ.). Ηλεκτρικά ανοίγει η πόρτα του χώρου αποσκευών προσφέροντας 570 λίτρα για τις αποσκευές και 1.726 λίτρα για αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Το ισχυρότερο Mazda
Όπως προαναφέραμε, το plug-in υβριδικό CX-60, είναι το ισχυρότερο Mazda, ενώ το βαρυσήμαντο αυτό τίτλο οφείλει στη συνδυαστική ισχύ και ροπή, των 327 ίππων και 500 Nm αντίστοιχα. Μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις μπορεί να μην εντυπωσιάζουν-σε σύγκριση με την ισχύ-αλλά μη ξεχνάτε ότι το βάρος του οχήματος ξεπερνά τους 2 τόνους!
Το plug-in υβριδικό σύστημα
Χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό, άμεσου ψεκασμού κινητήρα e-Skyactiv 2.5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 191 ίππους και 261 Nm ροπής. «Συμπαίκτης» του είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 175 ίππων και 270 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς (στάνταρ το σύστημα τετρακίνησης i-Activ), μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
H Mazda κάνει λόγο για ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ. (με μέγιστη ταχύτητα τα 100 χλμ./ώρα) έπειτα από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 17,8 kWh. Στην πράξη πάντως είδαμε κοντά στα 52 χλμ. αυτονομίας που επιτρέπουν στο plug-in υβριδικό CX-60 να κινείται εντελώς αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώσει στάλα καυσίμου. Με γεμάτο πάντως το ρεζερβουάρ καυσίμου (χωρητικότητας 50 λίτρων) μπορείς να διανύσεις 480 χλμ. όπως μας έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού.
Στην υβριδική λειτουργία, όταν δηλαδή συνεργάζονται κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρας, η μέση κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται, αφενός από το στυλ οδήγησης και αφετέρου από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Για τα δεδομένα πάντως είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι δύσκολα σπας το «φράγμα» των 7,5 λίτρων/100 χλμ, ενώ η μέση κατανάλωση ενέργειας ήταν στις 28,6 kWh/100 χλμ. (επίσημες μετρήσεις 1,5 λίτρα/100 χλμ.-23 kWh/100 χλμ.-εκπομπές C02 μόλις 33 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
O εξηλεκτρισμός στην περίπτωση του plug-in υβριδικού CX-60, ο όγκος και το βάρος του αμαξώματος δεν αλλοιώνουν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της Mazda. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έτσι μπορεί να εποπτεύει καλά το δρόμο, ενώ η πληθώρα καμερών και αισθητήρων βοηθούν σημαντικά όταν κινείσαι στα στενά της πόλης. Εντός των αστικών συνόρων θα εκτιμήσεις το σχετικά ελαφρύ και γρήγορο τιμόνι με τη χορταστική στην αφή στεφάνη, που «κόβει» αρκετά διευκολύνοντας στις μανούβρες και στους ελιγμούς.
Στον αυτοκινητόδρομο και σε υψηλότερες ταχύτητες ίσως αναζητήσεις περισσότερη ακρίβεια από το σύστημα διεύθυνσης. Εκεί το CX-60 ξεδιπλώνει την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, καθώς ταξιδεύει ακλόνητο σαν βράχος, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας συμβάλει στη γαλήνη και ηρεμία των επιβατών, δημιουργώντας ένα αίσθημα ασφάλειας.
Ένα διάστημα προσαρμογής απαιτεί η προοδευτική λειτουργία των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω) λόγω της έντονης ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης, το επίπεδο της οποίας δε ρυθμίζεται σε επίπεδα όπως συμβαίνει συνήθως στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η ανάκτηση ενέργειας λειτουργεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά, κάτι που το βλέπεις στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομία εν κινήσει.
Με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη, το τιμόνι βαραίνει λίγο, αλλάζει η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο, ενώ αυξάνεται ο ήχος του κινητήρα, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό. Η τετρακίνηση, το πρόγραμμα off-road και η απόσταση 175 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, σου επιτρέπουν να αφήσεις την άσφαλτο, αρκεί να μην προβείς σε ακρότητες.
H ανάρτηση (διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι λίγο σφιχτή για τη διαχείριση του έξτρα βάρους, χωρίς όμως να επηρεάζει ιδιαίτερα την άνεση, ενώ το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) σταθεροποιεί το όχημα στις στροφές φρενάροντας διακριτικά τον πίσω εσωτερικό τροχό.
Συμπέρασμα
To CX-60 PHEV είναι ξεκάθαρα ένα εξηλεκτρισμένο premium SUV με αρχοντικούς χώρους, και κορυφαία απόδοση, ενώ στην εξοπλιστική έκδοση Homura η επιβλητική του εικόνα αποκτά μια πιο σπορ αμφίεση, με την τιμή του να φτάνει τα 63.797 ευρώ, ενώ στη βασική Prime «πέφτει» στα 58.087 ευρώ.