Απόβαση στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού πραγματοποίησε η ναυαρχίδα της Mazda, το νέο CX-90.
Ελάτε λοιπόν να «ταξιδέψουμε» μέχρι εκεί για να γνωρίσουμε το θηριώδες ιαπωνικό και premium SUV. Είναι φανερό ότι έχει αναπτυχθεί (σε πρώτη φάση τουλάχιστον) ειδικά για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, όπου θα λανσαριστεί την ερχόμενη άνοιξη. Η σχεδιαστική συγγένεια με το μικρότερο CX-60 είναι κάτι παραπάνω από φανερή. Παρατηρήστε τη νέα σκούρα βυσσινί απόχρωση του αμαξώματος ονόματι “Artisan Red” και τους τροχούς 21 ιντσών με διαμαντένιο και μαύρο φινίρισμα.
Το δυνατό «χαρτί» όμως του νέου CX-90 βρίσκεται μέσα στην ευρύχωρη καμπίνα του, όπου υπάρχου τρεις σειρές καθισμάτων, ικανές να φιλοξενήσουν 7 ή 8 επιβάτες. Το σκηνικό στα ενδότερα προέρχεται επίσης από το CX-60, ενώ κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά με περίτεχνες ραφές, λευκό δέρμα, διακοσμητικά υλικά από ξύλο και μέταλλο. Σε περίοπτη θέση η μεγάλη κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών.
Η γκάμα κινητήρων τώρα του νέου CX-90 ξεκινάει με τον υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο κινητήρα των 3.3 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, αποδίδοντας 345 ίππους και 500 Nm ροπής. Σημειώνεται ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται ανάμεσα στην ήπια υβριδική μονάδα και στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Συνεχίζουμε με την plug-in υβριδική έκδοση, η οποία παντρεύει τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων, ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία χωρητικότητας 17.8 kWh, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης. Συνδυαστικά το plug-in υβριδικό CX-90 παράγει 327 ίππους και 500 Nm ροπής, ενώ προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί πόση ηλεκτρική αυτονομία προσφέρει η μπαταρία, ούτε οι χρόνοι φόρτισης της.
Από το ΜΧ-5 γνωρίζουμε το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) που ενσωματώνει και το νέο CX-90. Όταν το όχημα στρίβει-κυρίως σε υψηλές δυνάμεις G-φρενάρει ελαφρώς τον εσωτερικό πίσω τροχό καταστέλλοντας έτσι την κλίση του αμαξώματος και διατηρώντας τη σταθερότητα. Ειδικά σε δρόμο με «κλειστές» στροφές το σύστημα KPC αναγνωρίζει αμέσως τη διαφορά στις ταχύτητες μεταξύ των πίσω τροχών και αντιδρά, αυξάνοντας το επίπεδο παρέμβασης, όπως αυτό απαιτείται για να οξυνθεί η απόκριση του πίσω άκρου και να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο.
Παράλληλα η Mazda δηλώνει ότι έχει ενισχυθεί η πλατφόρμα, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης στοχεύει στην καλύτερη ισορροπία και στον έλεγχο του οχήματος.