Στη «δύση» του Mazda 6 με θερμικούς κινητήρες «ανατέλλει» στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου το νέο εξηλεκτρισμένο EZ-6, το οποίο έχει χριστεί διάδοχος του ιαπωνικού sedan.
Σύμφωνα με τη Mazda το νέο EZ-6 θα προσφέρεται στην αγορά της Κίνας με μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα. Αυτή περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτροκίνητη και plug-in υβριδική έκδοση, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτονται προς το παρόν τεχνικά χαρακτηριστικά τους.
Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι το ηλεκτρικό EZ-6 θα προσφέρει αυτονομία έως και 600 χλμ., ενώ θα διατίθεται με μπαταρία χωρητικότητας 58.9 ή 66.8 kWh. Ο πίσω τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας του θα παράγει 217 ίππους και 300 Νm ροπής, ενώ στην ισχυρότερη έκδοση η ισχύς αυξάνεται στους 258 ίππους και η ροπή παραμένει σταθερή. Σημειώνεται ακόμα ότι στο ηλεκτρικό EZ-6 έχει επιτευχθεί η ιδανική κατανομή βάρους σε ποσοστό 50:50. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το EZ-6 είναι μόλις το τρίτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα παραγωγής της Mazda.
Το plug-in υβριδικό EZ-6, με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία και γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου (για το θερμικό κινητήρα των 1.5 λίτρων), υπόσχεται αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. Το νέο EZ-6 έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα EPA1, καθώς βασίζεται στο ηλεκτρικό sedan SL03 της Deepal, η οποία ανήκει στην Changan Automobile. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η κινέζικη Changan Automobile και η Mazda έχουν δημιουργήσει την κοινοπραξία (50:50) Changan Mazda, η κύρια δραστηριότητα της οποίας είναι η κατασκευή επιβατικών αυτοκινήτων με το έμβλημα της Mazda για την κινεζική αγορά.
Μιλώντας με αριθμούς το νέο EZ-6 έχει μήκος 4.921 χλστ. πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.485 χλστ. Οι γραμμές του είναι κομψές και λιτές, ενώ υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Soul of Motion” της Mazda. Παρατηρήστε τις χωνευτές στο αμάξωμα χειρολαβές των θυρών, το σβήσιμο της οροφής στο πίσω τμήμα, τους στενόμακρους Led προβολείς, το φωτιζόμενο περίγραμμα της χαμηλά τοποθετημένης μάσκας και τη φωτεινή «γέφυρα» των επίσης Led πίσω φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα “U”, ενώ από πάνω τους βρίσκεται η επεκτεινόμενη αεροτομή.
Στο εσωτερικό εντοπίζουμε εκτεταμένη βάση κεντρικής κονσόλας, ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,2 ιντσών) μεγάλη κεντρική οθόνη αφής (14,6 ιντσών), τιμόνι με επίπεδη βάση, λεπτούς αεραγωγούς και κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας.