Η Mazda δεν εγκαταλείπει τον περιστροφικό κινητήρα, που μέσω του Plug-in υβριδικού MX-30 συνεχίζει την πορεία του, έστω και ως γεννήτρια.
Η Plug-in Hybrid έκδοση του MX-30 έρχεται να πλαισιώσει την αμιγώς ηλεκτρική, για όσους οδηγούς τηρούν στάση αναμονής για την μετάβαση στην πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση, αλλά σίγουρα επιθυμούν να κινούνται οικολογικά και οικονομικά.
Mazda MX-30: Το μοναδικό Plug-in Hybrid με Wankel κινητήρα
Σε αντίθεση με άλλα αντίστοιχα Plug-in Hybrid μοντέλα, το MX-30 e-Skyactiv R-EV, όπως είναι η πλήρης ονομασία του SUV της Mazda κινείται ως ηλεκτρικό.
Αυτό συμβαίνει γιατί ο κινητήρας Wankel δεν κινεί απ’ ευθείας τους τροχούς, αλλά παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να λειτουργεί ως ηλεκτρικό, με άμεση παροχή ροπής από τις… 0 στροφές. Επιπροσθέτως το MX-30 R-EV, διαθέτει και μπαταρία με δυνατότητα φόρτισης, που παρέχει συνδυαστική αυτονομία 85 χλμ., ώστε να μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά και χωρίς τη χρήση του περιστροφικού, θερμικού κινητήρα.
Συνδυάζει δηλαδή το πλεονέκτημα της κίνησης ηλεκτρικό τρόπο, χωρίς την ανάγκη φόρτισης όταν μείνει η μπαταρία από ενέργεια, καθώς τότε ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας που λειτουργεί με βενζίνη. Η επιλογή του Wankel κινητήρα έγινε για τη μείωση του βάρους και του όγκου που καταλαμβάνει ο κινητήρας, αφού ο περιστροφικός είναι πιο συμπαγής και πιο ελαφρύς σε σχέση με έναν αντίστοιχης ισχύος κλασικό εμβολοφόρο κινητήρα.
Mazda MX-30 R-EV: 170 «ηλεκτρικοί» ίπποι για το ιαπωνικό αυτοκίνητο
Με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα/ηλεκτροκινητήρα, το MX-30 αποδίδει 170 ίππους και 260 Nm ροπής που επιταχύνουν το «ηλεκτρικό» SUV της Mazda στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9.1 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ώρα.
Η μέγιστη αυτονομία του φτάνει τα 110 χλμ, κινούμενο αποκλειστικά με την μπαταρία και εντός πόλης, που είναι εκεί που χρειάζεται περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας και σίγουρα καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, βάσει του προτύπου WLTP είναι 1.0 λίτρο/100χλμ., ενώ το βάρος του φτάνει τα 1.778 κιλά, χαμηλότερο από αντίστοιχα μοντέλα που φλερτάρουν με τα 1.900 κιλά
Οι τιμές της plug-in hybrid έκδοσης του Mazda MX-30 ξεκινούν από τα 42.637 ευρώ, ενώ υπάρχει πληθώρα εκδόσεων εξοπλισμού και χρωματικών συνδυασμών, μέχρι τα 48.188 ευρώ που κοστίζει η κορυφαία Edition-R με ηλιοροφή και πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.