Η ναυαρχίδα της Mazda στην Ευρώπη, το νέο CX-80, μπορεί να μεταφέρει έως και 7 επιβάτες, οι οποίοι αισθάνονται απόλυτα ασφαλείς.
Αυτό τους διαβεβαιώνει ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, ο οποίος ανέβασε στο ψηλότερο βάθρο το CX-80, απονέμοντας του πέντε αστέρια, έπειτα από τις εξαντλητικές του δοκιμές πρόσκρουσης.
Mazda CX-80: Προστασία ενηλίκων
Στη μετωπική πρόσκρουση η μεγάλη καμπίνα του CX-80 παρέμεινε ατσαλάκωτη, ενώ καλή προστασία είχαν όλες οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα των εμπρός επιβατών. Επίσης διαπιστώθηκε ότι ανάλογα καλή προστασία θα είχαν τα γόνατα και οι μηροί επιβατών διαφορετικών σωματότυπων και σε διαφορετικές στάσεις.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το CX-80, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνο για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας καλή προστασία προσφέρθηκε στον οδηγό και στον πίσω επιβάτη, αν κα το στήθος του τελευταίου είχε απλά επαρκή προστασία.
Με ευκολία ολοκλήρωσε το CX-80 την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και την πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, διαπιστώθηκε ότι ήταν επαρκής. Στο σενάριο αυτό ο κεντρικός μπροστινός αερόσακος προστάτεψε καλά, από μεταξύ τους τραυματισμό, τους μπροστινούς επιβάτες.
Τα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του οχήματος θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης στο νερό.
Mazda CX-80: Προστασία ενηλίκων
Η δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία του CX-80 αφορά την προστασία παιδιών, καθώς οι ανήλικοι επιβάτες, 6 και 10 ετών, είχαν συνολικά καλή προστασία στις μετωπικές και πλευρικές προσκρούσεις. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει για τη λειτουργία του συστήματος.
Το CX-80 διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών, το οποίο εκδίδει μια προειδοποίηση όταν αναγνωρίζει ότι ένα παιδί ή βρέφος μπορεί να έχει μείνει στο αυτοκίνητο. Όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων μπόρεσαν να εγκατασταθούν και να τοποθετηθούν σωστά στο αυτοκίνητο.
Mazda CX-80 Προστασία πεζών
Το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή είχαν καλή προστασία από το καπό του CX-80, ενώ καλή προστασία είχαν επίσης η λεκάνη, οι μηροί, τα γόνατα και η κνήμη. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του CX-80 μπορεί να εντοπίσει, εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος ήταν καλή απέναντι στα άλλα οχήματα, επαρκής στους πεζούς, καλή στους ποδηλατιστές αλλά οριακή για τους μοτοσικλετιστές.
Mazda CX-80: Συστήματα ασφαλείας
Στο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα, σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης και της κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας.
Τη λίστα συμπληρώνει το eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Mazda CX-80 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 92%
Προστασία παιδιών: 88%
Προστασία πεζών: 84%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 79%