Η μεγάλη φυγή των αυτοκινητοβιομηχανιών από τη Ρωσία συνεχίζεται, καθώς μετά τις Renault, Nissan, Toyota και Ford, αντίο στη χώρα του Πούτιν λέει και η Mazda.
Η ιαπωνική εταιρεία λοιπόν ανακοίνωσε ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο δεν τις επιτρέπουν πλέον να συνεχίσει τις δραστηριότητες της στη Ρωσία. Έτσι αποφάσισε να πουλήσει το μερίδιο της (50%) στο συμβολικό ποσό του 1 ευρώ στην κοινοπραξία MSMR (Mazda Sollers Manufacturing Rus) που είχε με την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία Sollers.
Ακολουθώντας όμως το παράδειγμα των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που αποχώρησαν από τη Ρωσία η Mazda έχει βάλει όρο ότι μπορεί να επαναγοράσει το μερίδιο της εντός των επόμενων τριών ετών επιστρέφοντας το αστείο ποσό του 1 ευρώ.
Στην οικονομική της έκθεση τώρα η Mazda αναφέρει ότι η αποχώρηση της από τη ρωσική αγορά θα της κοστίσει περίπου 83 εκατομμύρια ευρώ! Στο σημείο αυτό να πούμε ότι πέρυσι η Mazda κατείχε μερίδιο 1,8% από τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά. Ωστόσο η κατάσταση ήταν αδιέξοδη, καθώς οι ζημίες αυξάνονταν τους τελευταίους μήνες. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η Mazda έχει σταματήσει από τον περασμένο Μάρτιο να στέλνει ανταλλακτικά στην κοινοπραξία MSMR, ενώ πριν από ένα μήνα σταμάτησε κάθε δραστηριότητα της στην τοπική αγορά.
Mέσω την κοινοπραξίας MSMR λειτουργούσε από τον Οκτώβριο του 2012 το εργοστάσιο στο Βλαδιβοστόκ, όπου παράγονταν τα SUV CX-30, CX-5 και CX-9 καθώς και sedan Μadza 6. H ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου ήταν 50.000 οχήματα. Πάντως η αυτοκινητοβιομηχανία Sollers δηλώνει ότι η λειτουργία του εν λόγω εργοστασίου θα συνεχιστεί το 2023 με μια νέα σειρά μοντέλων.