To πρωτότυπο Mazda Iconic SP είχε εντυπωσιάσει το κοινό στην περσινή έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο με τη σχεδίασή του
Επιπροσθέτως, άναψαν οι συζητήσεις για τον αντικαταστάστη του RX-7, αφού το διθέσειο Iconic SP θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις να είναι το νέο σπορ μοντέλο της Mazda, καθώς κάτω από το καπό του βρισκόταν ένας περιστροφικός Wankel κινητήρας.
Ένα χρόνο μετά το Iconic SP επανάρχεται στο προσκήνιο, καθώς αχνοφαίνεται η έναρξη της παραγωγής του, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
Mazda Iconic SP: Με Wankel και ηλεκτροκινητήρα
Όσοι διατείνονται πως έχει έρθει το τέλος του περιστροφικού κινητήρα, λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους. Ο Wankel δηλώνει παρών, απλώς θα συνεργάζεται και με ηλεκτροκινητήρα και σύμφωνα με τη Mazda, η συνολική απόδοση του θα φτάνει τους 370 ίππους.
Ωστόσο άλλο είναι το πιο ενδιαφέρον και καινοτομικό στοιχείο. Ο θερμικός Wankel είναι σχεδιασμένος να καταναλώνει και συνθετικά καύσιμα e-fuels, εκτός από συμβατικά, φέρνοντας το μέλλον πιο κοντά.
Σύμφωνα με τον Naohito Saga, υπεύθυνο σχεδιασμού και έρευνας και εξέλιξης της Mazda, αυτή η δυνατότητα του Wankel, να μπορεί να καταναλώνει και συμβατικά και συνθετικά καύσιμα, είναι πολύ σημαντική, μέχρι τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, που δεν θα γίνει άμεσα.
Οικολογικό και σπορ
Συμπλήρωσε δε, πως ο Wankel παρόλο που είναι συμπαγής και ελαφρύς, αποδεικνύεται ταυτόχρονα και πολύ ισχυρός, ενώ με τα συνθετικά καύσιμα έχει πολύ μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Στο τελευταίο συμβάλλουν και τα υλικά του εσωτερικού του Iconic SP, αφού είναι κατασκευασμένα από φυτικές ίνες και κελύφη… στρειδιών που συλλέγονται από εστιατόρια, που είναι σύνηθες στη Χιροσίμα.
Για τον CEO της Mazda, Masahiro Moro που ανέλαβε πρόσφατα τα καθήκοντά του, το Iconic SP αποδεικνύει τη δέσμευση της εταιρείας να κατασκευάζει αυτοκίνητα που εγείρουν το συναίσθημα, ενώ παράλληλα είναι και οικολογικά.