Η McLaren ήταν η πρώτη μεταξύ των 10 ομάδων της Formula 1 που παρουσίασε το μονοθέσιό της, η ονομασία του οποίου είναι MCL35M.
Συνήθως από τη μία σεζόν στην άλλη οι Βρετανοί ανεβαίνουν κατά ένα νούμερο. Το μονοθέσιο του 2020 ονομαζόταν MCL35, οπότε υπό κανονικές συνθήκες αυτό του 2021 θα έπρεπε να λέγεται MCL36. Ωστόσο, αυτό δε συνέβη για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι η εφαρμογή των αλλαγών στους κανονισμούς που ήταν προγραμματισμένη για το 2021 αποφασίστηκε να αναβληθεί για το 2022. Όμως όταν πάρθηκε η απόφαση οι ομάδες είχαν ήδη αρχίσει να αναπτύσσουν τα μονοθέσια του 2022. Έτσι, για να μη δημιουργηθούν μπερδέματα με τα ονόματα, η ομάδα αποφάσισε να καταλήξει σε μια ενδιάμεση απόφαση. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι λόγω της αναβολής των αλλαγών στους κανονισμούς και προκειμένου να μην αυξηθούν τα έξοδα των ομάδων, τα μονοθέσια ανάμεσα στις δύο χρονιές έχουν πάρα πολλά κοινά στοιχεία.
Όσο για το M στο τέλος, δεν έχει δοθεί επίσημη απάντηση. Μπορεί να προέρχεται από τη McLaren, μπορεί από τη Mercedes που προμηθεύει τους κινητήρες, μπορεί και τίποτα από τα δύο.
Παραπάνω αναφέραμε ότι τα μονοθέσια του 2020 και του 2021 θα έχουν πάρα πολλές ομοιότητες. Αυτό ισχύει περίπου στον ίδιο βαθμό για όλες τις ομάδες, όμως η McLaren αποτελεί εξαίρεση και ισχύει λιγότερο στη δική της περίπτωση.
Ο λόγος είναι ότι είναι η μοναδική ομάδα που άλλαξε προμηθευτή κινητήρων, πηγαίνοντας από τη Renault στη Mercedes. Αναβιώνει με αυτόν τον τρόπο μια ιστορική συνεργασία η οποία είχε διάρκεια από το 1994 μέχρι το 2014 και οδήγησε σε τρεις τίτλους οδηγών. Με τον Μίκα Χάκινεν το 1998 και το 1999 και με τον Λιούις Χάμιλτον το 2008, αλλά και σε ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών, εκείνο του 1998.
Formula 1-McLaren MCL35M: Πρώτη εκκίνηση (video)
Επειδή οι κινητήρες έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους σε διάταξη αλλά και διαστάσεις, οι μηχανικοί της βρετανικής ομάδας έπρεπε να προβούν σε πολλές αλλαγές ώστε να ταιριάξει κατάλληλα στο μονοθέσιο το νέο σύνολο.
Πηγαίνοντας στη Mercedes, η McLaren ελπίζει ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία που έχει τα τελευταία χρόνια.
Εμφανισιακά οι αλλαγές είναι πολύ λίγες, με το livery, δηλαδή την επιλογή χρωμάτων και το συνδυασμό μεταξύ τους, να παραμένουν πρακτικά ίδια. Κάποιες αλλαγές υπάρχουν στη σχεδίαση του μονοθεσίου. Μία από τις κυριότερες εντοπίζεται στο ρύγχος, το οποίο θυμίζει έντονα εκείνο της Mercedes. Άλλες αλλαγές εντοπίζονται στο μικρότερο κάλυμμα του κινητήρα, στην πίσω αεροτομή η οποία έχει ένα επιπλέον στοιχείο.
Βασική αλλαγή είναι και το πάτωμα, το οποίο φέτος δεν έχει “τετράγωνη” σχεδίαση, αλλά πολύ πιο “σφηνοειδή” μορφή, αφήνοντας περισσότερο εκτεθειμένους τους πίσω τροχούς.
Το οδηγικό δίδυμο της McLaren θα είναι ο Λάντο Νόρις, ο οποίος συνεχίζει για τρίτη χρονιά και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος πήρε μεταγραφή από τη Renault. Ο Αυστραλός ολοκλήρωσε τη σεζόν του 2020 στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας.
Η MCL35M θα πατήσει στην πίστα για πρώτη φορά την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου στο Σίλβερστον, στο πλαίσιο πραγματοποίησης γυρισμάτων για διαφημιστικούς λόγους. Εκεί θα την οδηγήσουν και οι δύο οδηγοί.