“Παραθυράκια” στους εντελώς νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2022 στη Formula 1 είναι σίγουρη η McLaren ότι θα ψάξουν να βρουν οι ομάδες.
Αυτό είπε σε σχετικές δηλώσεις ο James Key, τεχνικός διευθυντής στην ομάδα της McLaren στη Formula 1. Βέβαια, ο Key επισήμανε ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο έχουμε δει να συμβαίνει στο παρελθόν.
Το μεγαλύτερο παράδειγμα εκμετάλλευσης κάποιου κενού στους κανονισμούς τα τελευταία χρόνια είναι η περίπτωση της Brawn GP, η οποία με τον διπλό διαχύτη κατάφερε να κερδίσει το πρωτάθλημα του 2009, το μοναδικό στο οποίο αγωνίστηκε.
Μήπως δεν “κλέβει” μόνο η Red Bull με την εύκαμπτη αεροτομή; (video)
Σύμφωνα με τον Key υπάρχει ένας σημαντικός λόγος που δεν πρόκειται να δούμε κάτι τέτοιο. Αυτός είναι ότι οι κανονισμοί επρόκειτο να εφαρμοστούν το 2021. Λόγω της πανδημίας οι ομάδες αποφάσισαν να καθυστερήσουν κατά μία χρονιά την εφαρμογή τους. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξε ο απαιτούμενος χρόνος ώστε να γίνουν διορθώσεις και να κλείσουν διάφορες “τρύπες” που μπορεί να υπήρχαν.
Παρ’ όλα αυτά, ο Βρετανός μηχανικός θεωρεί ότι οι άνθρωποι των ομάδων σίγουρα θα βρουν κάποια “παραθυράκια”. Άλλωστε, αυτό είναι η ουσία της Formula 1.
Αυτή η βεβαιότητα ότι θα βρεθούν κενά τον οδηγεί και στο επόμενο συμπέρασμα, δηλαδή ότι μέσα στο 2022, αλλά ακόμα περισσότερο ανάμεσα στο 2022 και το 2023, θα υπάρξουν διευκρινίσεις και συμπληρωματικοί κανονισμοί, με σκοπό να περιοριστούν ή ακόμα και να μηδενιστούν αυτά τα φαινόμενα, δηλαδή η εκμετάλλευση των κενών για επιπλέον απόδοση από κάποιες ομάδες.
Ανέκαθεν το άθλημα ήταν ένα “παιχνίδι” ανάμεσα σε εκείνους που έφτιαχναν τους κανονισμούς και στις ομάδες. Από τη μία η FIA προσπαθεί να εξασφαλίσει ότι το πρωτάθλημα θα είναι όσο πιο ισοδύναμο γίνεται, ενώ από την άλλη μηχανικοί και αεροδυναμιστές ψάχνουν ανάμεσα στις γραμμές, προκειμένου να βρουν τι μπορούν να εκμεταλλευτούν ώστε να κερδίσουν τα μονοθέσια έστω και 1 δέκατο μέσα στην πίστα.