Σε συμφωνία για την εκχώρηση του 68% του μεριδίου της στη μεγαλύτερη κρατική αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, για ένα ρούβλι και εξαετές δικαίωμα εξαγοράς των μετοχών της, κατέληξε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault SA.
Διαβάστε ακόμα
Η Renault ανακοίνωσε, Δευτέρα 15 Μαΐου, ότι παραδίδει το μερίδιό της στη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ (η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας που κατασκευάζει τα Lada) στη NAMI, ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης αυτοκινήτων που υποστηρίζεται από το κράτος.
Δήλωσε, επίσης, ότι μεταβιβάζει την ιδιοκτησία ενός εργοστασίου (Avtoframos) στο κέντρο της Μόσχας, το οποίο κατασκευάζει οχήματα με τις μάρκες Renault και Nissan, στη διοίκηση της πόλης.
Πρόκειται για την πρώτη ρωσική κρατικοποίηση μεγάλης ξένης επιχείρησης μετά την εισβολή στην Ουκρανία. «Έχουν υπογραφεί συμφωνίες για τη μεταβίβαση των ρωσικών περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου Renault στη Ρωσική Ομοσπονδία και στην κυβέρνηση της Μόσχας», ανέφερε το ρωσικό υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου.
Δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα οι οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας, όμως, τον Απρίλιο ο Ρώσος υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Denis Manturov είχε ήδη κάνει γνωστό ότι η Renault σχεδίαζε να πουλήσει τα ρωσικά περιουσιακά της στοιχεία για «ένα συμβολικό ρούβλι».
Τότε, αρκετοί δεν έδωσαν σημασία. Ο δήμαρχος της Μόσχας Sergei Sobyanin ανέφερε, πάντως, από την πλευρά του, ότι η παραγωγή στο εργοστάσιο θα ξαναρχίσει υπό το σήμα Moskvich της σοβιετικής εποχής.
Ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, δήλωσε πως «σήμερα, λάβαμε μια δύσκολη αλλά απαραίτητη απόφαση και κάνουμε μια υπεύθυνη επιλογή απέναντι στους 45.000 υπαλλήλους μας στη Ρωσία, διατηρώντας παράλληλα την απόδοση του ομίλου και την ικανότητά μας να επιστρέψουμε στη χώρα στο μέλλον, σε διαφορετικό πλαίσιο».
Η εγκατάλειψη των ρωσικών δραστηριοτήτων της εταιρείας θα είναι δαπανηρή -η εκτίμηση της ίδιας της Renault κάνει λόγο για 2,3 δισ. δολάρια.
Θα απωλέσει μια μεγάλη αγορά και τη Lada, μια μάρκα που ήταν κεντρική στη στρατηγική της Renault για οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα.
Τα ενδιαφέροντα project, τώρα, θα περάσουν στην ιστορία…