Το Mustang Mach-E των 294 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε τη μεγάλη μπαταρία (88 kwh διαθέσιμες) και είχε κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Η Ford κάνει λόγο για αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ. εντός πόλης και δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι τα 500 χλμ. είναι μια εφικτή τιμή που μπορεί να δει κάποιος αν χρησιμοποιεί το πρόγραμμα χαρτογράφησης Whisper.
Διαβάστε ακόμα
Σχεδιάζοντας το ταξίδι προς τη Λάρισα αρχίσαμε να καταγράφουμε τις λεπτομέρειες: Έπρεπε να διανύσουμε 327 χλμ. μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας. Κάναμε τους υπολογισμούς και βλέπαμε ότι θα μπορούσαμε να πάμε με τη μία.
Την προηγούμενη μέρα το βράδυ πήραμε το Mustang από τον φορτιστή που βρίσκεται στο γυμναστήριο του Παπάγου και η ένδειξη ήταν: 100% μπαταρία, εκτιμώμενη αυτονομία 379 χλμ. Ωραία σκεφτήκαμε, φτάνουμε άνετα στη Λάρισα. Πέσαμε, όμως, τελείως έξω!
Εξωτερική θερμοκρασία
Το επόμενο πρωί η θερμοκρασία ήταν 2 βαθμοί Κελσίου και η εκτιμώμενη αυτονομία της μπαταρίας είχε πέσει στα 359 χλμ., παρότι η φόρτιση παρέμενε πλήρης. Αυτό συνέβαινε λόγω του κρύου. Πλησιάζοντας στο ΣΕΑ Αταλάντης η φόρτιση ήταν στο 60%, η αυτονομία στα 190 χλμ. και η απόσταση που έπρεπε να διανύσουμε 200 χλμ. Ήταν ξεκάθαρο πως δεν μπορούσαμε να φτάσουμε ως τη Λάρισα, παρότι κινούμασταν σύννομα.
Στο ΣΕΑ Αταλάντης έχει φορτιστή συνεχούς ρεύματος με ρυθμό φόρτισης 50 kw/h. Το βάλαμε στην πρίζα, πήραμε έναν καφέ και στα 20 λεπτά είχε φορτίσει στο 80%. Φτάσαμε στη Λάρισα με την μπαταρία στο 10%. Βρήκαμε στο κέντρο της πόλης ταχυφορτιστή στις 14:00, έφτασε η ώρα 15:10 για να πάει η φόρτιση στο 85%. Εκμεταλλευτήκαμε την ώρα και «τσιμπήσαμε» και κάτι εντωμεταξύ. Ξεκάθαρα έπρεπε επιστρέφοντας να σταματήσουμε ξανά Αταλάντη, όπου φτάσαμε στις 17:15, με μπαταρία στο 28%. Ξανά ταχυφόρτιση, ξανά καφές και επιστροφή στο αυτοκίνητο. Βλέπουμε ένα Tesla παρκαρισμένο δίπλα μας, ρωτάει «να πάω απέναντι, φίλε;», «μπα, θα φύγουμε σε 10 λεπτά» απαντάμε. Πράγματι, στις 17:45 η μπαταρία έχει πάει στο 55% και δίνουμε τη μοναδική θέση γρήγορης φόρτισης στο Tesla σκεπτόμενοι: «Αν το Tesla είχε φτάσει πρώτο, πόσο θα περιμέναμε;».
Ανέτοιμα
Διαπιστώσαμε ακόμη μία φορά πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ασυναγώνιστα εντός πόλης και πως το Mustang με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί απροβλημάτιστα να σε πάει ως το εξοχικό σου στα 200 χλμ. από Αθήνα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι έτοιμα για μεγάλα ταξίδια, εκεί χρειάζονται συμβιβασμοί και χαλαρό χρονοδιάγραμμα, τουλάχιστον μέχρι να τοποθετηθούν αρκετοί φορτιστές 180 kw ή 250 kw.