Όχι πολλά χρόνια πίσω, εάν ένα αυτοκίνητο είχε και τα 4 παράθυρα ηλεκτρικά, ακούμπαγε premium μονοπάτια. Πόσο μάλλον εάν διέθετε έστω και μία TFT οθόνη πληροφοριών σε πίνακα οργάνων ή ταμπλό. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει και χρειάζεται να αλλάξουμε και εμείς.
Στα 15.7 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα!
Την τελευταία δεκαετία (πρακτικά οι δύο πιο πρόσφατες γενιές των μοντέλων) τα αυτοκίνητα έχουν κάνει ένα εντυπωσιακό άλμα γύρω από τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Με τον μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα να είναι τα 15.7 χρόνια, είναι ξεκάθαρο πως οι περισσότεροι οδηγοί, δεν έχουν γνωρίσει και πόσο μάλλον εξοικειωθεί με τα εντυπωσιακά νέα συστήματα που συνοδεύουν τα καινούργια μοντέλα και κυρίως τις πλούσιες εκδόσεις τους.
Εν αρχή, η οθόνη infotainment, πλέον συνοδεύει ακόμα και τα μίνι μοντέλα στις βασικές εκδόσεις. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του μοντέλου και με την λειτουργία αφής της, έρχεται να λύσει χέρια οδηγού και συνοδηγού. Πλέον συνδέετε το κινητό σας με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορείτε σε πολλές περιπτώσεις μέσω φωνητικών εντολών να εκτελέσετε λειτουργίες (από ραδιόφωνο μέχρι και κλήσεις) ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις, η οθόνη δίνει τη δυνατότητα για προβολή τόσο χαρτών, όσο και της εικόνας της κάμερας οπισθοπορείας.
Από την άλλη, το cruise control είναι ο καλύτερος βοηθός για τα ταξίδια. Με την ρύθμιση ενός μπουτόν στο τιμόνι, έχετε τη δυνατότητα να απελευθερώσετε τα πόδια σας όσο το αυτοκίνητο να διατηρεί τη συγκεκριμένη ταχύτητα που εσείς έχετε ορίσει. Μάλιστα στις περιπτώσεις του adaptive cruise control, εκτός από ταχύτητα, μπορείτε να ορίσετε και την σταθερή απόσταση που επιθυμείτε από το προπορευόμενο όχημα, με το αυτοκίνητο σας να φρενάρει και να επιταχύνει αυτοβούλως. Σε κάθε περίπτωση, οφείλετε να έχετε τα χέρια στο τιμόνι συνεχώς.
Γιατί το Ντουμπάι είναι γεμάτο από παρατημένα supercars;
Μπορεί κάποτε το a/c να ήταν κάτι το εντυπωσιακό, όμως πλέον ο κλιματισμός (clima) είναι η νέα τάση. Εσείς επιλέγετε την επιθυμητή θερμοκρασία, και το αυτοκίνητο κανονίζει ένταση και διαδικασία, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις συναντάμε είτε διζωνικό κλιματισμό (διαφορετική θερμοκρασία επιλογής για οδηγό – συνοδηγό), ή ακόμα και τριζωνικό, όπου υπάρχει και ξεχωριστό για τους πίσω επιβάτες.
Εκτός από τους αισθητήρες παρκαρίσματος και την κάμερα οπισθοπορείας που σας επιτρέπει να παρκάρετε χωρίς να γυρίσετε το κεφάλι σας στιγμή, η νέα τεχνολογία έχει να κάνει με το ιδιαίτερο φωτεινό λαμπάκι που ανάβει στον πλαϊνό καθρέφτη του αυτοκινήτου και σας ενημερώνει πως υπάρχει όχημα στην “νεκρή” γωνία. Στην ίδια σουίτα συστημάτων ασφάλειας, συναντάμε και το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας, που σας ειδοποιεί ηχητικά και με δόνηνη στο τιμόνι, πως “πατάτε” την διαγράμμιση της λωρίδας. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα σας επαναφέρει και στο… σωστό δρόμο.
Τέλος, και ίσως το πιο εντυπωσιακό τεχνολογικό gadget από όλα, το Head Up Display. Με στόχο ο οδηγός να μην αποσπάει ούτε δευτερόλεπτο τα μάτια του από τον δρόμο, ένα ειδικό σύστημα προβάλλει όλες τις σημαντικές πληροφορίες επάνω στο παρ-μπριζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού. Ταχύτητα κίνησης, όρια, χάρτης gps, ακόμα και ραδιόφωνο, είναι μερικά στοιχεία που ο οδηγός έχει άμεση πρόσβαση, χωρίς να αποσπά την προσοχή του.