Το πρόβλημα με τα microchips που καθυστερεί τις παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, αλλά και η καθυστέρηση του νέου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι οι δύο βασικές αιτίες που οι ταξινομήσεις βρίσκονται στο μείον 28% από τον Ιανουάριο του 2021 και στο μείον 42% από τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Βέβαια μη ξεχνάμε και τις τρομερές αυξήσεις στην ενέργεια, αλλά και στα αγαθά πρώτης ανάγκης που επηρεάζουν τις αποφάσεις του γενικού συνόλου.
Στη γλώσσα των αριθμών οι συνολικές ταξινομήσεις του πρώτου μήνα του 2022 ήταν 5.573 αυτοκίνητα, έναντι 7.842 του 2021 και 9.672 του 2020.
Τoyota, Hyundai, Opel, Peugeot, Dacia ήταν στο top 10 του Ιανουαρίου, ενώ στη λίστα φιγουράρουν ότι ταξινομήθηκαν 9 Porsche, και μια Jaguar.
Oι πωλήσεις λιανικής ήταν πιο «ενισχυμένες» (εδώ δεν υπάρχουν αυτοκίνητα, στις εταιρικές πωλήσεις θα δώσουν οι εταιρίες…) με 3.462 μονάδες έναντι 2.112 στις εταιρικές.
Οι αριθμοί λοιπόν δείχνουν το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στην παράδοση των καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ δεν είναι λίγοι οι αγοραστές που βλέπουν σαν λύση τα καλά μεταχειρισμένα.
Μεγάλο στοίχημα είναι ο δεύτερος μήνας του έτους, χωρίς κανείς να είναι σε θέση να γνωρίζει πως θα εξελιχθεί η χρονιά, καθώς όλα εξαρτώνται από χώρες όπως Κίνα, Σιγκαπούρη, Ταιβάν, εκεί όπου κατασκευάζεται και διατίθεται σχεδόν το σύνολο των microchips.
Αναλυτικά οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου 2022 στον πίνακα που ακολουθεί, τόσο για τις πωλήσεις λιανικής, όσο και των εταιρικών…
. | TOTAL | RETAIL | FLEET | ||||
. | 5574 | 3462 | 2112 | ||||
1. | TOYOTA | 18,10% | 1009 | 20,60% | 713 | 14,02% | 296 |
2. | HYUNDAI | 9,90% | 552 | 13,98% | 484 | 3,22% | 68 |
3. | OPEL | 9,69% | 540 | 5,17% | 179 | 17,09% | 361 |
4. | PEUGEOT | 5,96% | 332 | 4,30% | 149 | 8,66% | 183 |
5. | DACIA | 5,78% | 322 | 8,17% | 283 | 1,85% | 39 |
6. | VOLKSWAGEN | 5,10% | 284 | 5,31% | 184 | 4,73% | 100 |
7. | JEEP | 4,84% | 270 | 6,15% | 213 | 2,70% | 57 |
8. | CITROEN | 4,83% | 269 | 2,72% | 94 | 8,29% | 175 |
9. | NISSAN | 4,25% | 237 | 3,99% | 138 | 4,69% | 99 |
10. | AUDI | 4,22% | 235 | 3,84% | 133 | 4,83% | 102 |
11. | BMW | 3,88% | 216 | 1,96% | 68 | 7,01% | 148 |
12. | SKODA | 3,55% | 198 | 4,30% | 149 | 2,32% | 49 |
13. | SUZUKI | 3,09% | 172 | 3,73% | 129 | 2,04% | 43 |
14. | RENAULT | 2,85% | 159 | 2,98% | 103 | 2,65% | 56 |
15. | KIA | 2,69% | 150 | 3,64% | 126 | 1,14% | 24 |
16. | MINI | 2,58% | 144 | 2,11% | 73 | 3,36% | 71 |
17. | MERCEDES | 2,13% | 119 | 1,24% | 43 | 3,60% | 76 |
18. | VOLVO | 1,69% | 94 | 0,78% | 27 | 3,17% | 67 |
19. | FIAT | 1,15% | 64 | 1,10% | 38 | 1,23% | 26 |
20. | FORD | 1,15% | 64 | 1,27% | 44 | 0,95% | 20 |
21. | SEAT | 0,66% | 37 | 0,95% | 33 | 0,19% | 4 |
22. | CUPRA | 0,36% | 20 | 0,46% | 16 | 0,19% | 4 |
23. | LAND ROVER | 0,30% | 17 | 0,12% | 4 | 0,62% | 13 |
24. | MAZDA | 0,25% | 14 | 0,38% | 13 | 0,05% | 1 |
25. | SMART | 0,20% | 11 | 0,12% | 4 | 0,33% | 7 |
26. | ALFA ROMEO | 0,16% | 9 | 0,12% | 4 | 0,24% | 5 |
27. | HONDA | 0,16% | 9 | 0,20% | 7 | 0,09% | 2 |
28. | LEXUS | 0,16% | 9 | 0,12% | 4 | 0,24% | 5 |
29. | PORSCHE | 0,16% | 9 | 0,09% | 3 | 0,28% | 6 |
30. | SUBARU | 0,11% | 6 | 0,12% | 4 | 0,09% | 2 |
31. | JAGUAR | 0,02% | 1 | 0,00% | 0 | 0,05% | 1 |
32. | MASERATI | 0,02% | 1 | 0,00% | 0 | 0,05% | 1 |
33. | OTHER | 0,02% | 1 | 0,00% | 0 | 0,05% | 1 |