Το σύστημα γύρω από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχει παγώσει και η «ιστορία» γύρω από τα κίνητρα έχει μπερδευτεί λίγο.
Το κουβάρι λένε ότι θα ξεμπλεχτεί άμεσα, καθώς όλο και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έρχονται στη χώρα μας με τελευταία εταιρία την MG (περισσότερα διαβάστε εδώ).
Όμως θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο που θα δοθούν κίνητρα ενώ θα πρέπει να «ασχοληθούν» και με την μικροκινητικότητα καθώς η ελληνική αγορά εμπλουτίζεται συνεχώς με τα πολύ μικρά διθέσια «αυτοκινητάκια» για την πόλη.
Κατά την άποψή μας είναι μέγα λάθος το όφελος από την κρατική επιδότηση να είναι σχεδόν το ίδιο για κάθε αυτοκίνητο.
Δηλαδή δεν είναι σωστό και τίμιο να έχει την ίδια έκπτωση ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κοστίζει 30-35.000 ευρώ με ένα άλλο που κοστίζει 80-85.000 ευρώ.
Η διαφορά μεταξύ των «δύο» αυτοκινήτων είναι τεράστια, που ενδεχομένως να είναι και τεράστια και η οικονομική κατάσταση μεταξύ των «δύο» αγοραστών.
Που για τον έναν ιδιοκτήτη παίζει σημαντικό ρόλο και για τον άλλον να «περνάει» ντούκου.
Το κρατικό όφελος πρέπει να είναι σε κλίμακες ανάλογα με την τιμή και αντιστρόφως ανάλογα. Όμως όχι δηλαδή τη μεγαλύτερη έκπτωση στο αυτοκίνητο που κάνει π.χ. 100.000 ευρώ, αλλά σε αυτό που κάνει 25.000 ευρώ π.χ., ή οριζόντια με ταβάνι τιμής αγοράς (π.χ. έως 40.000 ευρώ) αλλά επ ουδενί γενικά οριζόντια ασχέτως τιμής.
Επίσης κίνητρα και για τα «αυτοκινητάκια» της μικροκινητικότητας γιατί και αυτά έχουν την «τιμή» τους.
Είναι οι λύσεις για την πόλη, οι λύσεις για το παρκάρισμα, οι λύσεις για τον φοιτητή, οι λύσεις για εύκολη μετακίνηση καθώς φορτίζουν παντού και από οικιακό ρεύμα.
Το μόνο αρνητικό σε αυτά οι δρόμοι.
Οι ελληνικοί δρόμοι στην πλειονότητά τους είναι γεμάτοι κακοτεχνίες και λακκούβες που όλα αυτά γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό και κουράζουν. Μη ξεχνάμε ότι έχουν άμεσο κίνδυνο κλαταρίσματος, δε φέρουν ρεζέρβα καθώς δεν υπάρχει χώρος, καθώς αυτά τα αυτοκίνητα φέρουν πολύ μικρά «λαστιχάκια».
Πάντως το ζήτημα με το κρατικό όφελος θα πρέπει να μπει σε νέα βάση, και επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά, όχι σε οριζόντια βάση.