Κατά 2,7%, στα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια, μειώθηκαν τα καθαρά κέρδη της General Motors στο 1ο τρίμηνο του έτους, παρότι τα τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11%.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Mary Barra, επιβεβαίωσε την καθοδήγηση προσαρμοσμένων κερδών της εταιρείας για το 2022 από 13 έως 15 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου όπως και άλλων μεγάλων παικτών στο χώρο των κατασκευαστών είναι, πλέον, ευμετάβλητα, λόγω της δυσκολίας εξεύρεσης ημιαγωγών, αλλά και των γενικότερων προβλημάτων που προκαλεί στην ενέργεια και στην εφοδιαστική αλυσίδα ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ασφαλώς και τα παρεπόμενα της παρατεταμένης πανδημίας, παίζουν αρνητικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των εταιριών του κλάδου του αυτοκινήτου.
Υπενθυμίζεται ότι οι διαμαρτυρίες του περασμένου Φεβρουαρίου κατά των υποχρεωτικών εμβολιασμών στον Καναδά (νόμος περί μέτρων έκτακτης ανάγκης), με αποκλεισμούς κόμβων στα συνοριακά περάσματα, όπως η γέφυρα Γουίντσορ-Ντιτρόιτ, επί μία ολόκληρη εβδομάδα, επηρέασε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία και την GM, μεταξύ άλλων, που περιόρισε την παραγωγή αντιμετωπίζοντας έλλειψη ανταλλακτικών…
Στα τέλη του 2021, πάντως, η General Motors δήλωνε πως θα διπλασιάσει τα ετήσια έσοδά της στα 280 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 και θα γίνει ο ηγέτης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας την Tesla.
Διαβάστε ακόμα
Το 2020, ωστόσο, ο γίγαντας αυτοκινήτων του Ντιτρόιτ κατέγραψε έσοδα 122,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα κατά 10,8% σε σύγκριση με το 2019, λόγω των προβλημάτων με την πανδημία. Η Mary Barra επιμένει σταθερά στη θέση της ότι η General Motors σκοπεύει να στραφεί σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της πέρα από την πώληση αυτοκινήτων και φορτηγών. «Βλέπουμε μια τεράστια ευκαιρία να αναπτυχθούμε από την άποψη των ηλεκτρικών οχημάτων και συνεπώς των συνδρομών και των υπηρεσιών», έχει πει χαρακτηριστικά.
Στα πλάνα του εν λόγω κολοσσού είναι, πρωτίστως, μια ταχεία αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε το 50% των εργοστασίων στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα να μπορούν να παράγουν τέτοια οχήματα στο μέλλον. Επί του παρόντος, μόνο δύο εργοστάσια της GM στη Βόρεια Αμερική είναι σε θέση να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα, αλλά σχεδιάζεται να μετατραπούν, τουλάχιστον, άλλα τρία εργοστάσια σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών, μέχρι το 2023.