Νέα Mercedes-AMG GT, 2+2 με V8 κινητήρα ανακατεύει για καλά την κατηγορία όπου πρωταγωνιστούν Porsche, Aston Martin, Bentley.
Η Ferrari είναι αλλού, σαν μάρκα, φιλοσοφία κλπ.
Πέρασαν σχεδόν δέκα χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς, και ιδού η νέα Mercedes-AMG GT, η κορυφή της παραγωγής σε Στουτγάρδη όσον αφορά τα στάνταρ σπορ αυτοκίνητα.
Τώρα περισσότερο από ποτέ πιστό στο όνομά του, γίνεται πιο «Granturismo».
Mercedes: Η AMG GT με 2+2 θέσεις, για τα παιδιά δηλαδή
Στην πραγματικότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά χάρη στην διαμόρφωση 2+2 (καλά μη ζητάτε για τους πίσω επιβάτες ανέσεις Ε-Class ή S-Klass) χωρίς ωστόσο να αποκηρύσσεται η εκπληκτική δυναμική οδήγησης, η απόδοση του κινητήρα και σχεδίαση στο να γυρίζουν τα κεφάλια για να τη χαζέψουν.
Η νέα Mercedes-AMG GT βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την τελευταία ενσάρκωση της SL, η οποία χρησιμοποιεί αλουμίνιο, χάλυβα, μαγνήσιο και σύνθετα υλικά.
Με αυτόν τον τρόπο, οι μηχανικοί κατάφεραν να μεγιστοποιήσουν τη στρεπτική ακαμψία, να μειώσουν το βάρος και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον εσωτερικό χώρο.
Οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4,728/1,354/1,984 χλστ. με μεταξόνιο 2.700 χλστ.
Από αισθητικής άποψης, η AMG GT αντιπροσωπεύει μια φυσική εξέλιξη της προηγούμενης σχεδίασης, ακραία στο μπροστινό μέρος με ακόμη μεγαλύτερη και πιο επιθετική κάθετη μάσκα που θυμίζει αυτή του Vision Gran Turismo concept.
Μercedes: Πολύ προηγμένοι τεχνολογικά οι προβολείς της AMG GT
Τα «συγκροτήματα» φωτός μπορούν να βασίζονται στην τεχνολογία Digital Light, με 1,3 εκατομμύρια μικρο-καθρέφτες ανά προβολέα με σύστημα μη τύφλωσης των απέναντι διερχόμενων οδηγών, αλλά ταυτόχρονα προβάλλοντας σήματα και προειδοποιήσεις στην άσφαλτο.
Συνεχίζοντας τα περί design, στα πλαϊνά του αυτοκινήτου μπορεί να εκτιμηθεί μια γενική καθαρότητα σχημάτων και επιφανειών, με το πίσω τζάμι να στηρίζεται στον μυώδη ώμο των φτερών.
Για πίσω, η νέα δομή LED των φώτων υπογραμμίζει το στυλ της AMG GT τονίζοντας το πλάτος της.
H αεροτομή που βρίσκεται στην πόρτα των αποσκευών, είναι πολύ διακριτικό και εμφανίζεται μόνο όταν το αμάξωμα το χρειάζεται (ή όταν θέλετε να το επιδείξετε) για λόγους ευστάθειας.
Mercedes-AMG GT ,το εσωτερικό
Η κύρια καινοτομία όσον αφορά την καμπίνα επιβατών της AMG GT είναι η διαμόρφωση 2+2.
Τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν παιδιά κυρίως ύψους έως 1,5 μ.
Οι πλάτες μπορούν να αναδιπλωθούν για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χώρο των αποσκευών, αλλά, εάν θέλετε, μπορείτε να επιλέξετε απευθείας τη διαμόρφωση του εσωτερικού μόνο με τα μπροστινά καθίσματα.
Η χωρητικότητα φόρτωσης του πορτμπαγκάζ 361 λίτρα προκαλεί έκπληξη.
Η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών αποκαλύπτει ένα «διαμέρισμα» που μπορεί εύκολα να φιλοξενήσει μεγάλες βαλίτσες δύο ατόμων και, γενικότερα, δεν απαιτεί τους τυπικούς συμβιβασμούς ενός σπορ αμαξώματος όπως αυτό.
Όσο για το ταμπλό με τους τέσσερις αεραγωγούς σε σχήμα turbo, παραπέμπει ουσιαστικά σε αυτό της τελευταίας γενιάς SL, με ένθετα που υπογραμμίζουν το σπορ χαρακτήρα, όπως ανθρακονήματα σε πόρτες και κονσόλα.
Μεγάλη κεντρική κονσόλα χωρίζει την καμπίνα επιβατών όπου στο πάνω μέρος υπάρχει η κάθετη οθόνη ψυχαγωγίας 11,9 ιντσών με την τελευταία έκδοση MBUX.
Το ψηφιακό ταμπλό είναι 12,3 ιντσών ενώ το τιμόνι της AMG διαθέτει μπουτόν ώστε ο οδηγός να αλλάζει εύκολα εύκολα τις ρυθμίσεις οδήγησης.
Από αυτή την άποψη, το AMG DYNAMIC SELECT προσφέρει έξι επιλογές για να αλλάξει η ψυχή του GT: Smooth, Comfort, Sport, Sport +, Individual, δηλαδή το πλήρως προσαρμόσιμο πρόγραμμα και «Race» το πιο ακραίο.
Mercedes-AMG GT η «καρδιά» V8
Κάτω από το μακρύ καπό, «φιλοξενείται» ο V8 4.0 λίτρων biturbo.
Δύο είναι οι εκδόσεις από πλευράς ισχύος
Στην 55 4MATIC+ αποδίδει 476 ίππους και 700 Nm με επιδόσεις 3.9 για τα 0-100 χλμ./ώρα και 295 χλμ. ως τελική ταχύτητα.
Ενώ η κορυφή της γκάμας, η 63 4MATIC+ φτάνει τους 585 ίππους και τα 800 Nm ροπής. Εδώ οι επιδόσεις είναι 3.2 για τα 0-100 χλμ,/ώρα και τελική ταχύτητα 315 χλμ.ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων φροντίζει για τη διαχείριση όλης αυτής της ισχύος και της ροπής.
Δεν έχουν ανακοινωθεί άλλοι κινητήρες ενώ αργότερα ίσως αποκαλυφθούν ακόμα πιο ισχυρές εκδόσεις με τα λογότυπα «R» και «Black Series».
Mercedes AMG GT, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση
Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει στην AMG GT να είναι γεμάτη με τεχνολογικά συστήματα ικανά να εγγυηθούν την καλύτερη δυνατή οδηγική εμπειρία.
Ξεκινάμε με την τετρακίνηση ικανή να μεταφέρει έως και το 100% της ροπής στον πίσω άξονα και, ανάλογα με τις ρυθμίσεις και τις συνθήκες του δρόμου, να την κατανέμει κατά 50% στους δύο άξονες.
Οι αναρτήσεις που είναι εξοπλισμένες με το σύστημα Active Ride Control υπόσχονται μέγιστη άνεση χωρίς να μειώνουν την οδηγική σπορ απόλαυση χάρη στα ημιενεργά υδραυλικά στοιχεία.
Aντικαθιστούν τις μηχανικές αντιστρεπτικές ράβδους και προσαρμόζουν τη βαθμονόμησή τους μεμονωμένα στον κάθε τροχό, αναλόγως με την κατάσταση του οδοστρώματος.
Παρεμπιπτόντως, αυτό το ίδιο σύστημα επιτρέπει στον μπροστινό άξονα να ανυψωθεί κατά 30 χιλιοστά για να αποφευχθεί η επαφή με την άσφαλτο.
Στάνταρ στην AMG GT είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα για καλύτερη και ελεγχόμενη πρόσφυση στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα αυξάνει επίσης την ευελιξία.
Αυτό είναι ένα σύστημα που αναπτύχθηκε ειδικά για την AMG GT καθώς οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίψουν έως και 2,5 μοίρες με ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα.
Στα φρένα οι τυπικοί δίσκοι από χάλυβα έχουν διάμετρο 390 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες αλουμινίου και 360 χλστ. για πίσω με μονή δαγκάνα αλουμινίου.
Εάν επιθυμείτε, μπορείτε επίσης να επιλέξετε τα εξτρά κεραμικά φρένα με δίσκους διαμέτρου 420 χλστ. για μπροστά.
Οι τροχοί είναι 20 ιντσών με ελαστικά 295-35 για μπροστά και 305-35 για πίσω με εξτρά ζάντες 21 ιντσών.
Τιμές ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά πλέον τον πήχη τον σήκωσε πολύ ψηλά η Mercedes, όπου πλέον πέρα από το αισθητικό μέρος, εξοπλίζεται με τεχνολογία αιχμής.
Αλλιώς πως θα αμφισβητήσει Porsche 911 Aston Martin Vantage και Bentley Continental…
Δείτε το βίντεο με ξεναγό τον Λιούις Χάμιλτον: