Η Mercedes έχει γράψει ιστορία στη Formula 1 με νίκες και πρωταθλήματα, ωστόσο κάποτε η αγωνιστική της δράση δεν περιορίζονταν στα μονοθέσια.
Γυρνώντας μερικές δεκαετίες πίσω το χρόνο, θα θυμηθούμε τη συμμετοχή της Mercedes στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αγώνων Φορτηγών (ETRC), στο οποίο, από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έως το 2001, κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο 13 φορές! Ένα μεγάλο κομμάτι από την επιτυχία αυτή οφείλεται στο αγωνιστικό φορτηγό Atego, το οποίο πλέον αναπαύεται στις δάφνες του στο Μουσείο της Mercedes.
Το συγκεκριμένο κόκκινο Atego οδηγούσε ο Λούντοβικ Φορ τη σεζόν του 2001. Ο Γάλλος οδηγός αγώνων είχε γράψει ιστορία με το Atego όταν πριν από 25 χρόνια, στις 4 Οκτωβρίου του 1998, στέφτηκε Πρωταθλητής Ευρώπης στην κορυφαία κατηγορία Super Race με την ομάδα Tiger Racing Team Dehnhardt, ενώ η Mercedes κέρδισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με μεγάλη διαφορά.
Ο κινητήρας για τα αγωνιστικά φορτηγά της Mercedes
Οι γίγαντες της Mercedes στις πίστες μάχονταν από το 1996 και μετά τροφοδοτούμενοι από το θηριώδη OM 501 LAR κινητήρα, χωρητικότητας σχεδόν 12 λίτρων. Ο V6 πετρελαιοκινητήρας με ψεκασμό υψηλής πίεσης και δύο υπερσυμπιεστές απέδιδε 1.496 ίππους (2.000-2.200 σ.α.λ.) και αστείρευτη ροπή 5.000 Nm.
To αγωνιστικό Atego των 5 τόνων μπορούσε να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε σχεδόν 4 δευτερόλεπτα, ενώ έφτανε τα 160 χλμ./ώρα, ταχύτητα διπλάσια από τη μέγιστη επιτρεπόμενη για φορτηγά σε δημόσιους δρόμους.
Παρατηρήστε τα ειδικά αγωνιστικά ελαστικά χαμηλού προφίλ διαστάσεων 315/70 R 22,5, την τετράγωνη έξοδος εξάτμισης στο πλάι και τα άγκιστρα για γρήγορη αναδίπλωση του μπροστινού τμήματος και ταχεία επέμβαση των μηχανικών της Mercedes. Στο εσωτερικό του αγωνιστικού Atego συναντάμε μπάρες προστασίες σε περίπτωση ανατροπής, bucket καθίσματα, ένα ζευγάρι οθονών, δεκάδες κουμπιά και paddles πίσω από το τιμόνι για αλλαγές σχέσεων.