Ανάμεσα στα πολλά τετράτροχα «διαμάντια» που φυλάσσονται στο μουσείο της Mercedes, υπάρχει ένα που η λάμψη του δεν έχει ξεθωριάσει μετά από 90 χρόνια!
Ο λόγος για την εξαιρετικά σπάνια και διαχρονικά πανέμορφη Mercedes-Benz 500 K Special Roadster, η οποία αστράφτει περισσότερο με την έντονη κόκκινη απόχρωση στο αγέραστο αμάξωμά της.
Ας γυρίσουμε λοιπόν αρκετά πίσω τις σελίδες του ημερολογίου, στο Μάρτιο του μακρινού 1934. Τότε έκανε πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου η εντυπωσιακή Mercedes-Benz 500 K. Η έκδοση Special Roadster προστέθηκε στη γκάμα τον Οκτώβριο του 1934, ως η όγδοη και πιο ακριβή παραλλαγή αμαξώματος, καθώς η τιμή της έφτανε τα 28.000 Pάιχσμαρκ. Ένα υπέρογκο για την εποχή ποσό, με το οποίο μπορούσες να αγοράσεις μια μονοκατοικία σε κάποια προνομιούχα περιοχή.
Η αρχοντική Mercedes-Benz 500 K Special Roadster οφείλει τα μεγάλα, κομψά καμπύλα φτερά και το μακρύ καπό στον στυλίστα Φρίντριχ Γκάιγκερ, ο οποίος προφανώς είχε οραματιστεί ένα μοντέλο για την «πασαρέλα» της ασφάλτου.
Με την πρώτη ματιά η εμβληματική Mercedes-Benz 500 K Special Roadster δείχνει διθέσια, ωστόσο πίσω από την καμπίνα υπήρχε ένα «κρυφό» τμήμα, πάνω από τη ρεζέρβα, που άνοιγε αποκαλύπτοντας έναν έξτρα πάγκο, ο οποίος αποκαλούνταν το «κάθισμα της πεθεράς». Έτσι εξηγείται και το σκαλοπάτι που υπήρχε στο πίσω φτερό.
Η πολυτέλεια είχε τον πρώτο και τελευταίο λόγο στο εσωτερικό, με χειροποίητες μπεζ δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στα πάνελ των θυρών, ενώ στο ταμπλό τα στρογγυλά όργανα μοιάζουν να προέρχονται από εργαστήριο ωρολογοποιίας.
Ο θηριώδης κινητήρας των 5.0 λίτρων απέδιδε 100 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση και 160 ίππους στην έκδοση με κομπρέσορα. Η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς προέρχονταν από την Mercedes-Benz 380, ενώ επέτρεπε υψηλές ταχύτητες με εξαιρετική ασφάλεια οδήγησης.
Η Mercedes-Benz 500 K Special Roadster κατασκευάζονταν από τμήμα ειδικών οχημάτων, στο εργοστάσιο του Ζίντελφινγκεν, όπως μαρτυρά και η σχετική ένδειξη πλευρικά του αμαξώματος. Η παραγωγή της Mercedes-Benz 500 K ήταν περιορισμένη, καθώς μόνο 342 αντίτυπα όλων των παραλλαγών αμαξώματος κατασκευάστηκαν μεταξύ 1934 και 1936.