Η Mercedes-Benz συνεχίζει να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της με το crossover EQE SUV.
Παρουσιάστηκε την Κυριακή το βράδυ στο Παρίσι, παρότι το νέο μοντέλο δεν θα εκτεθεί αυτή την εβδομάδα στην έκθεση αυτοκινήτου που διεξάγεται εκεί.
Το EQE SUV θα έχει μπαταρία 90 κιλοβατώρων με μέγιστη αυτονομία 590 χλμ (κατά WLTP). Η ισχύς εξόδου είναι 215 ή 300 κιλοβάτ. Συγκριτικά, η αυτονομία της πιο αεροδυναμικής έκδοσης sedan EQE είναι έως και 640 χλμ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, ΄Όλα Καλένιους, δήλωσε ότι το SUV EQE θα συμπληρώσει για την εταιρία την «πιο ολοκληρωμένη» γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων από οποιαδήποτε αυτοκινητοβιομηχανία.
«Οι πελάτες μας κινούνται γρήγορα και κινούμαστε μαζί τους», είπε στο Παρίσι την Κυριακή.
Ο Καλλένιους ανέφερε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes αυξήθηκαν κατά 115% το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Mercedes περιγράφει το EQE SUV ως «πιο δυναμικό» από το μεγαλύτερο EQS SUV, ενώ, υπάρχουν βασικές διαφορές ακόμη και σε σχέση με το σεντάν EQE. Η έκδοση SUV έχει μήκος 4863 χλστ, είναι 77 χλστ πιο κοντή από το sedan και το μεταξόνιο των 3030 χλστ είναι 90 χλστ μικρότερο, κάτι που η Mercedes λέει ότι το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο.
Οι προαιρετικές αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν αερανάρτηση που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος 30 χλστ και κατευθυντικότητα στους πίσω τροχούς με μέγιστη γωνία 10 μοιρών, μειώνοντας την ακτίνα στροφής στα 10,5 μέτρα από 12,3.
Το EQE SUV θα είναι διαθέσιμο αρχικά μόνο με κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά οι μεταγενέστερες εκδόσεις 4Matic θα έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που θα τροφοδοτεί τους μπροστινούς τροχούς, ο οποίος αποσυνδέεται αυτόματα όταν δεν υπάρχει ανάγκη για να αυξηθεί η αυτονομία.
Οι ονομασίες μοντέλων είναι 350+ για το βασικό μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς με 215 kW, 350 4Matic με AWD και 215 kW και 500 4Matic με AWD και 300 kW.
Θα υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις απόδοσης AMG, και οι δύο με τετρακίνηση. Η AMG EQE 43 έχει ισχύ 350 kW και επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Η AMG EQE 53, με 505 kW, μειώνει αυτόν τον χρόνο στα 3,5 δευτερόλεπτα.
Το EQE SUV θα ξεκινήσει να παράγεται το Δεκέμβριο στο εργοστάσιο της Mercedes στο Βανς της Αλαμπάμα, μετά το μεγαλύτερο EQS SUV, το οποίο ξεκίνησε την παραγωγή τον Αύγουστο. Και τα δύο EV θα εξάγονται στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ. Το εργοστάσιο θα συνεχίσει επίσης να κατασκευάζει τα βενζινοκίνητα αντίστοιχα μοντέλα, τα GLS και GLE. Οι μπαταρίες θα συναρμολογούνται στο κοντινό εργοστάσιο της Mercedes στην Μπίμπ Κάουντι.
Τα σεντάν και τα SUV EQE και EQS βασίζονται στην αρχιτεκτονική EVA2 της Mercedes, για ηλεκτρικά μοντέλα υψηλής ποιότητας. Άλλα αυτοκίνητα με «επωνυμία» EQ, τα crossover EQA, EQB και EQC, βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το EQE SUV θα είναι το πιο πρόσφατο πλήρως ηλεκτρικό νεοεισερχόμενο στην κατηγορία των premium μεγάλων SUV και crossover.
Το εσωτερικό του EQE SUV είναι παρόμοιο με αυτό του σεντάν EQE, με αυτό που η Mercedes αποκαλεί Hyperscreen με ψηφιακές αναπαραστάσεις στρογγυλών μετρητών οργάνων (υπερ-αναλογικό).
Η επιλογή έχει τρεις ξεχωριστές ψηφιακές οθόνες που φαίνεται να συγχωνεύονται άψογα σε όλο το πλάτος του ταμπλό, συμπεριλαμβανομένου του πίνακα οργάνων, της κεντρικής οθόνης αφής και μιας άλλης για τον συνοδηγό. Στην Ευρώπη και σε ορισμένες άλλες χώρες επιτρέπεται στον συνοδηγό να παρακολουθεί ψυχαγωγικό περιεχόμενο σε αυτήν την οθόνη, αλλά δεν είναι ορατό στον οδηγό, για λόγους ασφαλείας.
Μια “αιωρούμενη” κονσόλα ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα επιτρέπει την εύκολη αποθήκευση.
Διατίθεται μια πλήρης γκάμα τεχνολογίας υποβοήθησης οδήγησης επιπέδου 2+, με μια αξιοσημείωτη νέα προαιρετική προσθήκη που ανιχνεύει διασταυρούμενη κυκλοφορία αντιθέτως και εμποδίζει την κίνηση του αυτοκινήτου –η δυνατότητα μπορεί να απενεργοποιηθεί πατώντας πλήρως το πεντάλ του γκαζιού.
Η Mercedes προωθεί μια σειρά από over-the-air ενημερώσεις, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης τρέιλερ, της προβολής ψηφιακών πινακίδων, της πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας και της λειτουργίας οδηγού για αρχάριους, που κλειδώνει τη λειτουργία Sport, αποτρέπει την απενεργοποίηση του ελέγχου ευστάθειας και ορίζει μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.