Για πρώτη φορά η Mercedes διαθέτει στη γκάμα της τη σειρά GLB. Στην ουσία αυτή η σειρά έρχεται για να καλύψει το κενό μεταξύ της μικρότερης GLA και της μεγαλύτερης GLC.
H έκδοση των φωτογραφιών είναι η GLB 200 με τον κινητήρα βενζίνης στα 1.33 λίτρα. Όμως ας ξεκινήσουμε με τις διαστάσεις κάνοντας μια πρώτη σύγκριση με την GLA.
Για την GLB λοιπόν οι αριθμοί αναφέρουν σε μήκος/πλάτος/ύψος: 4.634 χλστ./1.834 χλστ./1.650 χλστ. με 570 λίτρα, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα αυξομειώνοντας τόσο τον χώρο των επιβατών όσο και των αποσκευών, αναλόγως των συνθηκών.
Αντι για ρεζέρβα υπάρχει κιτ επισκευής κάτι που μας βρίσκει εντελώς αντίθετους, ειδικά όταν πρόκειται για αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV όπως η Mercedes –Benz GLB. Θα σας προτείναμε να μπείτε σε αυτήν τη διαδικασία και να ζητήσετε τη ρεζέρβα ως έξτρα εξοπλισμό. Εξάλλου μην ξεχνάμε το Νόμο του Μέρφι. Μια φορά θα έχεις κλαταρισμένο ελαστικό στο πιο δύσκολο μέρος, την πιο ακατάλληλη στιγμή.
Oι αντίστοιχες διαστάσεις για την GLA είναι 4.410 χλστ./1.834 χλστ./1.611 χλστ. με 435 λίτρα αποσκευών.
Ας ρίξουμε και μια ματιά στη μεγαλύτερη GLC. Εδώ οι εξωτερικές διαστάσεις είναι 4.669 χλστ./1.890 χλστ./1.644 χλστ. με 500 λίτρα στο πορτ-μπαγκαζ.
Από σχεδιαστικής πλευράς η GLB ακολουθεί πιο «κάθετες» γραμμές σε σχέση με τα άλλα SUV. Φέρει επίσης μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες και περισσότερα παραλληλόγραμμα σχήματα (προβολείς, μάσκα με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο) ενώ σχεδιαστικό παιχνίδι κάνει η πίσω πόρτα με το φινιστρίνι.
Για πίσω τα φώτα ακολουθούν πιο παραλληλόγραμμο σχήμα, εκτείνονται και στα φτερά, ενώ δεν απουσιάζουν οι ράγες οροφής και οι δύο εξατμίσεις στα άκρα του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, το βλέμμα καρφώνεται στο σύστημα πολυμέσων (MBUX) που καταλαμβάνει το μισό ταμπλό, με όλες τις λειτουργίες να γίνονται από τα μπουτόν του χοντρού σε διάμετρο τιμονιού ενώ η ποιότητα είναι αυτή η οποία και πάλι ξεχωρίζει. Φαρδιά καθίσματα προσανατολισμένα στην άνεση που αναλόγως τη έκδοσης συνδυάζουν αλκαντάρα με δέρμα.
Σύνολο βενζίνης 1.33 λίτρων απόδοσης 163 ίππων με ροπή 250 Nm κινεί την έκδοση GLB 200.
Συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο με τον επιλογέα στo τιμόνι και paddles, με τέσσερα οδηγικά μενού (Eco, Comfort, Sport, Individual), μεταδίδοντας την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Παρά τα 1.555 κιλά του αυτοκινήτου, ο κινητήρας είναι πρόθυμος, αλλά θα θέλαμε πιο άμεση απόκριση του κιβώτιο όταν αναζητάς την ισχύ.
Ξεχωριστό για μία ακόμη φορά το σύστημα διεύθυνσης με την πολύ καλή πληροφόρηση, όπως και η απόδοση των φρένων. Οι αναρτήσεις με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων ο πίσω άξονας είναι ρυθμισμένες έτσι για να προσφέρουν άνεση, με ελάχιστές κλίσεις που δεν ενοχλούν, καλύπτοντας απόλυτα τον όρο «δρομέας».
Όσο για τη μέση κατανάλωση που έδειξε το κομπιούτερ ήταν 9.7 λίτρα/100 χλμ. (με 6.9 λίτρα η εργοστασιακή βάση πρωτοκόλλου WLTP).
Και καθώς αναφερόμαστε στις επιδόσεις, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 207 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 9.1 δευτ. και οι εκπομπές C02 βάση WLTP στα 157 γρ./χλμ.
Σε τι συμπέρασμα θα καταλήγαμε λοιπόν για τη νέα GLB. Πρώτα από όλα το premium SUV προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Kαλύπτει απόλυτα τους φίλους των gadgets, ενώ οι χώροι είναι από τα ατού του.
Οι τιμές για την έκδοση GLB 200 ξεκινούν από τα 37.235 ευρώ
Για περισσότερες φωτογραφίες δείτε εδώ.