Ακόμα ένα λόγο μας δίνει η Mercedes για να επισκεφτούμε το «θησαυροφυλάκιο» της, δηλαδή το μουσείο της.
Στην ειδική έκθεση με τίτλο “close up” παρουσιάζεται ένα λεωφορείο που μπορεί να «διηγηθεί» μια ενδιαφέρουσα ιστορία από το παρελθόν. Το συγκεκριμένο Mercedes O 302 ήταν το λεωφορείο που είχε αναλάβει να μεταφέρει τους παίκτες στη μεγάλη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλου Ποδοσφαίρου πριν από 48 χρόνια.
Υπενθυμίζουμε ότι είχε πραγματοποιηθεί από 13 Ιουνίου έως τις 7 Ιουλίου του 1974 στη Δυτική Γερμανία και στο Δυτικό Βερολίνο. Με το λεωφορείο Mercedes O 302 λοιπόν έφτανε στο γήπεδο η ομάδα της Δυτικής Γερμανίας, ενώ ήταν ντυμένο με κίτρινο, μαύρο και κόκκινο χρώμα, τιμώντας τη σημαία της χώρας.
Παρατηρήστε επίσης τα λογότυπα “WM 74” (World Cup 74) και “BR Deutschland” (FR Germany) που δήλωναν τη ξεχωριστή αποστολή που είχε αναλάβει αυτό το λεωφορείο. Στο πίσω παράθυρο οι μασκότ της διοργάνωσης, ο Tip και ο Tap, δυο αγόρια με κόκκινα μάγουλα.
Από ένα Mercedes O 302 είχε δοθεί και στις 16 χώρες που συμμετείχαν τότε Παγκόσμιο Κύπελο Ποδοσφαίρου, ενώ το καθένα είχε τα χρώματα και το όνομα της εκάστοτε χώρας. Παράλληλα στην οροφή του λεωφορείου τοποθετούνταν και η σημαία της χώρας. Οι επισκέπτες του Μουσείου μπορούν να επιβιβαστούν μέσα στο εμβληματικό λεωφορείο και να γνωρίσουν το επίπεδο άνεσης που προσέφερε πριν από σχεδόν μισό αιώνα!
Δείτε τις υφασμάτινες πορτοκαλί επενδύσεις των καθισμάτων και το λευκό κάλυμμα στα προσκέφαλα, ενώ το λεωφορείο διέθετε και τουαλέτα. Κάθε παίκτης είχε τη δική του καθορισμένη θέση. Επίσης κάθε κάθισμα είχε δικό του τασάκι (άλλες εποχές), ενώ από μια βρύση έβγαινε κρύα μπύρα (είπαμε, άλλες εποχές).
Ο οδηγός κάθονταν στο φαρδύ αναπαυτικό του κάθισμα έχοντας μπροστά του το μαύρο τιμόνι με τη φαρδιά στεφάνη και το Blaupunkt ραδιοκασετόφωνο, ενώ πιθανότατα στο διπλανό μπροστινό κάθισμα να είχε για παρέα τον προπονητή της ομάδας. H Μercedes κατασκεύαζε το λεωφορείο O 302 από την άνοιξη του 1965 μέχρι το 1976.
Η συνολική παραγωγή του ήταν 32.000 αντίτυπα. Η αερανάρτηση, αρχικά άνηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ από το 1971 και μετά έγινε στάνταρ, ενώ ο καινοτόμος για την εποχή εκείνη κλιματισμός ήταν προαιρετικός. Τροφοδοτούνταν από τέσσερις διαφορετικούς εξακύλινδρους ατμοσφαιρικούς πετρελαιοκινητήρες, απόδοσης από 126 έως 240 ίππους. Τέλος, για την ιστορία να πούμε ότι το 1974 η Γερμανία πανηγύρισε την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου για δεύτερη φορά, καθώς η πρώτη ήταν το 1954.
ΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΓΡΑΨΑΝΕ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ