Η προσβολή του Χάμιλτον από κορωνοϊό σημαίνει ότι ο οδηγός της Mercedes θα αναγκαστεί να απουσιάσει από τον δεύτερο αγώνα που θα γίνει στο Μπαχρέιν, το Γκραν Πρι του Σακχίρ. Η απουσία του θα έχει επιπτώσεις σε δύο στατιστικά. Το ένα αφορά τον ίδιο και το άλλο την ομάδα του.
Ένα ρεκόρ σταματάει
Ο Χάμιλτον έκανε το ντεμπούτο του με το Γκραν Πρι Αυστραλίας, το αγωνιστικό τριήμερο 16-18 Μαρτίου. Από τότε δεν έχει απουσιάσει σε κανέναν αγώνα.
Αυτό σημαίνει ότι ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει εκκινήσει 265 συνεχόμενες φορές. Πρόκειται για αριθμό ο οποίος του χαρίζει ακόμα ένα ρεκόρ, καθώς στη σχετική λίστα με τις περισσότερες συνεχόμενες εκκινήσεις βρίσκεται στην πρώτη θέση.
Πίσω του βρίσκεται ο πρωταθλητής του 2016, Νίκο Ρόσμπεργκ με 206 και τρίτος είναι ο Ρικάρντο Πατρέσε με 187 εκκινήσεις. Από τους εν ενεργεία οδηγούς πιο κοντά στον Βρετανό είναι ο Ρικιάρντο με 186 και ο Φέτελ με 159.
Προσοχή, μιλάμε για εκκινήσεις και όχι για συμμετοχές σε αγωνιστικό τριήμερο. Σε εκείνη τη λίστα ο Χάμιλτον είναι δεύτερος, πίσω από τον Μπαρικέλο. Ο Βραζιλιάνος έχει 326 συνεχόμενες συμμετοχές.
Μέχρι τώρα ο Βρετανός, με κάθε αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, μεγάλωνε τον παραπάνω αριθμό, αυξάνοντας την απόσταση που τον χωρίζει από τη δεύτερη θέση. Ωστόσο, αυτό το ρεκόρ θα σταματήσει να μεγαλώνει. Μάλιστα όχι μόνο θα σταματήσει, αλλά θα αρχίσει να μετράει από την αρχή, στον επόμενο αγώνα που θα συμμετάσχει. Σίγουρα δεν είναι κάποιο από τα σημαντικά ρεκόρ, όπως εκείνα των πρωταθλημάτων, των poles και των νικών, όμως δείχνει πώς τα στατιστικά μπορεί να επηρεάζονται και από παράγοντες που δεν εξαρτώνται από τους οδηγούς, ούτε καν από τις ομάδες.
Πρώτη φορά χωρίς πρωταθλητή
Ένα δεύτερο άξιο αναφοράς στατιστικό είναι ότι το Γκραν Πρι του Σακχίρ θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της ομάδας στη Formula 1 που θα αγωνιστεί χωρίς να έχει τουλάχιστον έναν παγκόσμιο πρωταθλητή στις τάξεις της.
Το 1954 οι Γερμανοί μπήκαν στο πρωτάθλημα από τον τέταρτο αγώνα και μετά, εκείνον στη Γαλλία, έχοντας στις τάξεις τους από την πρώτη στιγμή τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Μέχρι τότε ο Αργεντινός είχε κατακτήσει μόλις το πρώτο από τα πέντε πρωταθλήματα της καριέρας του. Ήταν εκείνο του 1951 με την Alfa Romeo.
Το 1955 ο Φάντζιο αγωνιζόταν και πάλι για τη Mercedes, έχοντας πλέον κάνει δύο τα πρωταθλήματά του, ενώ στο τέλος εκείνης της χρονιάς προσέθεσε και το τρίτο στην τροπαιοθήκη του. Με την ολοκλήρωση της σεζόν του 1955 η γερμανική εταιρεία αποσύρθηκε από το μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα, λόγω του δυστυχήματος που είχε συμβεί στις 24 ώρες του Λε Μαν, νωρίτερα μέσα στη χρονιά.
Έπρεπε να φτάσουμε στο 2010 ώστε να δούμε και πάλι το αστέρι σε μονοθέσιο εργοστασιακής συμμετοχής. Μαζί με τη Mercedes στη Formula 1 επανήλθε και ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος είχε αποσυρθεί από την ενεργό δράση το 2006. Ο Γερμανός είχε ήδη κατακτήσει τα 7 πρωταθλήματά του με τις Benetton και Ferrari.
Ο Σουμάχερ αγωνίστηκε με τη Mercedes μέχρι και το 2012. Από το 2013 τη θέση του πήρε ο Χάμιτλον. Τότε ο Βρετανός είχε καταφέρει να κερδίσει μόλις το πρώτο από τα 7 πρωταθλήματα που έχει πλέον, εκείνο του 2008.
Με αυτόν τον τρόπο φτάνουμε στο Γκραν Πρι του Σακχίρ, όπου η Mercedes θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στην ιστορία της χωρίς κάποιον πρωταθλητή τουλάχιστον σε ένα από τα μονοθέσιά της. Φυσικά αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στον τρόπο που λειτουργεί η ομάδα, ούτε θα επηρεάσει το πόσο γρήγορες είναι οι W11. Ωστόσο, είναι ένα ενδιαφέρον στατιστικό. Επιπλέον, η ύπαρξή του μας έδωσε την ευκαιρία να “σκαλίσουμε” λίγο τα ιστορικά αρχεία του αγαπημένου μας αθλήματος.