Την επέτειο της E-Class (γενιά 210) γιορτάζει η Mercedes, καθώς συμπληρώθηκαν 25 χρόνια από την πρεμιέρα της.
Ήταν το 1995 όταν η εν λόγω γενιά της E-Class τάραξε τα ήρεμα σχεδιαστικά νερά της κατηγορίας με τα διπλά εμπρός στρογγυλά της φωτιστικά σώματα, τα οποία αποτελούν μέχρι σήμερα το σήμα κατατεθέν της.
Όπως κάθε νέα E-Class έτσι και η συγκεκριμένη έφερε καινούργιες τεχνολογίες στην κατηγορία της. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ζώνες ασφαλείας με περιοριστή δύναμης, το σύστημα ETS (Electronic Traction System), τους πλευρικούς αερόσακους, τους αισθητήρες βροχής για τους υαλοκαθαριστήρες και τους προβολείς xenon. Προσφέρονταν με τρία επίπεδα σχεδίασης και εξοπλισμού, τα οποία ήταν τα Classic, Elegance και Avantgarde.
Αρκετά πλούσια εξ αρχής ήταν και η γκάμα των κινητήρων της, καθώς περιείχε τις βενζινοκίνητες E 200, E 230, E 280, E 320 και E 420 και τις πετρελαιοκίνητες E 220, E 290 (turbodiesel) και E 300. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι τα δύο τρίτα των sedan E-Class είχαν κάτω από το εμπρός καπό τους βενζινοκινητήρα, ενώ και ένα τρίτο πετρελαιοκινητήρα. H ισχύς κυμαίνονταν από 95 ίππους (Ε 220) έως 279 ίππους (E 420). H κορυφαία έκδοση E 50 ΑΜG με τους 347 ίππους έκανε πρεμιέρα το 1995 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης.
Με το πρακτικότερο estate (station wagon) αμάξωμα η E-Class εμφανίστηκε για πρώτη φορά το Μάρτιο του 1996 στο Σαλόνι της Γενεύης. Ο χώρος αποσκευών μπορούσε να φτάσει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 1.975 λίτρα. Επιπλέον χάρη στην τρίτη σειρά καθισμάτων (με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων) που ενσωματώνονταν στο μεγάλο πορτμπαγκάζ, η E-Class estate ήταν και επταθέσια.
Εκτός από sedan και estate αμάξωμα η E-Class λανσαρίστηκε και με μακρύτερο μεταξόνιο κατά 737 χλστ., επιτρέποντας τη χρήση της και ως ασθενοφόρο. Βρισκόμαστε πλέον στο 1999 και η Mercedes αποφασίζει ότι έχει έρθει η ώρα να ανανεώσει την E-Class, ενώ μετέφερε στο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας της το ESP, τους μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους τους αερόσακους τύπου κουρτίνας, ενώ οι πλευρικοί αερόσακοι για τους πίσω επιβάτες ήταν προαιρετικοί.
Η διάδοχος γενιά 211 παραλαμβάνει τη σκυτάλη τον Ιανουάριο του 2001, ενώ μέχρι τότε η sedan γενιά 210 είχε πετύχει 1.374.409 πωλήσεις. Η παραγωγή της γενιάς 210 με estate αμάξωμα συνεχίστηκε μέχρι το Δεκέμβριο του 2002, σημειώνοντας 257.121 πωλήσεις. Αθροιστικά η γενιά 210, εντός οχτώ ετών παραγωγής, ξεπέρασε τα 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις.