Η Mercedes εγκαινίασε το πρώτο εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών που χρησιμοποιεί ολοκληρωμένη διαδικασία υδρομεταλλόυργικής.
Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες τους, είναι τι συμβαίνει αφού ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής τους. Σίγουρα η ανακύκλωση των αυτοκινήτων και των τμημάτων τους, δεν είναι κάτι καινούριο, ωστόσο οι μπαταρίες των ηλεκτρικών είναι διαφορετικό κεφάλαιο, λόγω και του μεγέθους τους και των μετάλλων που χρησιμοποιούνται.
Το νέο εργοστάσιο στο Κουπενχάιμ της νότιας Γερμανίας έχει σχεδόν μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα CO2, καθώς το ποσοστό ανάκτησης ανέρχεται στο 96%.
Mercedes: Παραγωγή 50.000 μπαταριών
Το νέο εργοστάσιο θα δώσει τη δυνατότητα στην Mercedes να κατασκευάει 50.000 νέες μπαταρίες, από ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιημένων μπαταριών, με μέγιστη δυνατότητα ανακύκλωσης τους 2.500 τόνους ετησίως. Εφαρμόζεται έτσι στην πράξη την κυκλική οικονομία, μειώνοντας παράλληλα και τη ζήτηση για τις «σπάνιες γαίες», μειώνοντας ταυτόχρονα και το κόστος κατασκευής των μπαταριών, που αποτελεί και το μεγαλύτερο κόστος ενός ηλεκτρικού μοντέλου.
H τεχνική της υδρομεταλλουργίας που εφαρμόζει για πρώτη φορά στην Ευρώπη η Mercedes είναι λιγότερο ενεργοβόρα σε σχέση με τη συμβατική πυρο-μεταλλουργία, καθώς οι θερμοκρασίες επεξεργασίας της πρώτης, φτάνουν τους 80 βαθμούς Κελσίου. Επιπροσθέτως, όπως συμβαίνει και σε όλα τα εργοστάσια της Mercedes, η οροφή του καινούριου καλύπτεται από φωτοβολταϊκά μέγιστης ισχύος 350 kW.
Για να τονιστεί η σημαντικότητα της νέας επένδυσης, στα εγκαίνια του νέου εργοστασίου παρευρέθηκε ο Καγκελάριος της Γερμανίας Olaf Scholtz, μαζί με την Υπουργό Ενέργειας του κρατιδίου της Βάδης Βυρτεμβέργης, Thekla Walker και φυσικά τον CEO της Mercedes, Ola Källenius. O τελευταίος δήλωσε πως η Mercedes αποδεικνύει πως μπορεί να κατασκευάζει τα πλέον επιθυμητά αυτοκίνητα, επιβαρύνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον, στοχεύοντας στην μεγαλύτερη δυνατή επέκταση της ηλεκτροκίνησης.
Ο δε Καγκελάριος της Γερμανίας δήλωσε πως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και επενδύσεις σαν αυτές της Mercedes συμβάλλουν στην κυκλική οικονομία