H Mercedes αφού παραδέχτηκε ότι οι στόχοι της για την ηλεκτροκίνηση ήταν πολύ φιλόδοξοι, αλλάζει στρατηγική και επενδύει τώρα ένα υψηλό χρηματικό ποσό σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μάλιστα σε συνέντευξή του σε γερμανικά MME ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes Όλα Καλένιους τόνισε ότι η τεχνολογία των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ «θα διαρκέσει το λιγότερο μέχρι το 2030 και για να διασφαλιστεί ότι οι θερμικοί κινητήρες πληρούν ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς, απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις».
Μercedes: Μεγάλες επενδύσεις σε κινητήρες εσωτερικής καύσης
Μόνο για φέτος, το πιο γνωστό αστέρι ξοδεύει 14 δισεκατομμύρια ευρώ για το τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων του. Τα κεφάλαια προορίζονται για «τεχνολογία καύσης υψηλής τεχνολογία, αλλά και για ηλεκτροδότηση και ψηφιοποίηση».
Αν και το σουηδο-γερμανικό στέλεχος δεν διευκρίνισε πόσα ξοδεύει η Mercedes για κινητήρες εσωτερικής καύσης, παραδέχτηκε ότι είναι «περισσότερα τα χρήματα που επενδύονται από ό,τι αναμενόταν»
Ο Καλένιους αναφέρθηκε και για την νέα S-Class, τη ναυαρχίδα της μάρκας, που αναμένεται το 2026 τονίζοντας ότι «έχουμε επενδύσει πολύ περισσότερα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης για τη νέα S-Class καθώς ο στόχος της Mercedes είναι να έχει θερμικούς κινητήρες στο υψηλότερο τεχνολογικό επίπεδο».
Χωρίς να ξοδέψει μεγάλες δαπάνες σε κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, η πολυτελής μάρκα θα «σταματούσε ξαφνικά τις δραστηριότητές της με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2027 ή το 2028», όμως επανέρχεται δηλώνοντας ότι ένας ακόμα στόχος της Mercedes είναι να τροποποιήσει όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και τα κιβώτια για να αποφύγει την καταβολή βαρέων προστίμων.
Μάλιστα ο Καλένιους άφησε να εννοηθεί ότι οι μελλοντικοί κινητήρες θα είναι εξηλεκτρισμένοι σε κάποιο βαθμό, οπότε περιμένετε ακόμη περισσότερα υβριδικά στη γκάμα.
Η Mercedes γνωρίζει τώρα ότι πρέπει να προσαρμοστεί καθώς η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα δεν πηγαίνει όπως αναμένεται.
Πριν από τρία χρόνια έλεγε ότι τα plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσώπευαν περίπου το 50% των ετήσιων πωλήσεων έως το 2025.
Ωστόσο, αυτό είναι πολύ απίθανο να συμβεί.
Κάποια στιγμή, η εταιρεία είχε πει ότι θα γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, σε ορισμένες χώρες «όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν».
Όμως αφού χτυπήθηκε κατάματα από την πραγματικότητα, η Mercedes δεν είχε άλλη επιλογή από το να αναπροσαρμόσει τους στόχους της.
Τώρα θέλει τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των παραδόσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με τα μοντέλα με τους θερμικούς κινητήρες να πρωταγωνιστούν.
Επίσης ο Καλένιους διέψευσε τις φήμες ότι η εταιρεία έχει ακυρώσει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας για την επόμενη γενιά της αμιγώς ηλεκτρικής EQS τονίζοντας ότι «το project προχωράει με μεγάλη ταχύτητα, και ούτε η εταιρεία εγκαταλείπει τα σχέδιά της για οκτώ giga-factory κατασκευής μπαταριών για να υποστηρίξει τις ηλεκτρικές φιλοδοξίες της. Ωστόσο, οι εγκαταστάσεις θα είναι έτοιμες αργότερα από ότι αρχικά είχε προγραμματιστεί» τόνισε ο ισχυρός του Ομίλου της Mercedes.
Yπάρχει όμως και μια ακόμα πληροφορία που αφορά την ναυαρχίδα EQS.
Η Mercedes δοκιμάζει το τεράστιο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης εκτεταμένης εμβέλειας.
Το μεγάλο EV είναι εξοπλισμένο στο πλαίσιο των δοκιμών με έναν μικρό 2κύλινδρο turbo κινητήρα ενός λίτρων τοποθετημένο μπροστά. Περισσότερα στοιχεία δεν υπάρχουν.
Όμως μη ξεχνάμε ότι η Mercedes έχει συνάψει συμφωνία με τον κινεζικό κολοσσό Geely για συνεργασία σε υβριδικούς κινητήρες που θα τοποθετούνται και σε μοντέλα της Volvo, καθώς η σουηδική εταιρία ανήκει στους Κινέζους.
Ο κινεζικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει εμπειρία στον τομέα των κινητήρων εκτεταμένης εμβέλειας, συμπεριλαμβανομένης μιας ξεχωριστής συμφωνίας με τη Renault.