Καλοκαίρι, διακοπές, πολλά σακβουαγιάζ, τιμή βενζίνης γύρω στα 2,5 ευρώ το λίτρο, η «παρέα» έχει μεγαλώσει, τα πέντε καθίσματα δεν αρκούν και ο πονοκέφαλος δε λέει να περάσει…
Στις παραπάνω σκέψεις λύση μπορεί να δώσει η Mercedes EQB, καθώς έχει μεγάλο χώρο αποσκευών, είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη και 7θεσια!
Ίδιο σώμα άλλη ψυχή
Με μια σύντομη περιγραφή θα λέγαμε ότι η EQB αποτελεί την ηλεκτρική εκδοχή της GLB, κάτι το οποίο είναι εμφανέστατο με την πρώτη ματιά. Υπάρχουν όμως ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που τη διαφοροποιούν σε σύγκριση με την GLB.
Παρατηρήστε τη μεγάλη μαύρη κλειστού τύπου μάσκα, πάνω από την οποία ανάβει μια λεπτή Led μπάρα κάνοντας ξεχωριστή την όψη της EQB, κυρίως στις νυχτερινές της διαδρομές. «Γέφυρα επικοινωνίας» υπάρχει και για τα πίσω Led φωτιστικά σώματα που επεκτείνεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών, τονίζοντας ταυτόχρονα το πλάτος του οχήματος.
Επίσης στα εμπρός φτερά έχει τοποθετηθεί το όνομα της EQB για να μην υπάρχουν «οικογενειακά μπλεξίματα» με την GLB. Κοινοί παρονομαστές το τετραγωνισμένο σχήμα της καμπίνας, η ευθεία γραμμή της οροφής και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Μιλώντας με αριθμούς η EQB έχει μήκος 4.684 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ. και ύψος 1.701 χλστ.
Καρμπόν το εσωτερικό
Ακόμα πιο δύσκολα ξεχωρίζεις την EQB από την GLB, αν δεις μόνο τη φωτογραφία από το εσωτερικό της πρώτης. Υπάρχουν δυο εφαπτόμενες λεπτές οθόνες, μια για το προσαραζόμενο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το προηγμένο σύστημα πολυμέσων MBUX της Mercedes. Εκτός από high-tech το εσωτερικό είναι και premium.
Όλα τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας με μαλακά πλαστικά και δερμάτινες επενδύσεις. Στο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι υπάρχουν κουμπιά αφής και στη βάση της κεντρικής κονσόλας ένα touchpad, αν και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων μπορείς να τη χειριστής απευθείας με την αφή ή δίνοντας φωνητικές εντολές. To μεγάλο ατού όμως στα ενδότερα της EQB είναι η πρακτικότητα και η ευρυχωρία.
Χωράτε όλοι!
Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων οι επιβάτες απολαμβάνουν τους γενναιόδωρους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.829 χλστ.) και τον άφθονο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην επίπεδη οροφή. H κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη, ενώ τα έδρανα τους συρόμενα, σε μια διαδρομή 140 χλστ.
Προαιρετικά η EQB προσφέρεται και με τρίτη σειρά καθισμάτων στην οποία μπορούν να «βολευτούν» όσοι έχουν ύψος έως 1,65 μ. Για τους επιβάτες στη γαλαρία υπάρχουν ρυθμιζόμενα προσκέφαλα στα καθίσματα τους, ζώνες ασφαλείας και ποτηροθήκες.
Όταν δε χρησιμοποιούνται τα τελευταία πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται μέσα στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ, απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στην 7θεσια EQB κυμαίνεται από 465 έως 1.620 λίτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.
Τετρακίνηση με 228 ίππους
Στη διάθεση μας είχαμε την EQB 300 4Matic, η οποία διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο σε κάθε άξονα, επιτυγχάνοντας έτσι τετρακίνηση. Συνδυαστικά παράγει 228 ίππους και 390 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο και έχει χωρητικότητα 66,5 kWh. Με μια πλήρη φόρτιση της η Mercedes υπόσχεται 419 χλμ. αυτονομίας (μέτρηση WLTP) με αθόρυβη λειτουργία, μηδενικές εκπομπές ρύπων και με επίσημη μέση κατανάλωση ενέργειας 18,1 kWh/100 χλμ.
Σε πραγματικές συνθήκες διαπιστώσαμε ότι η αυτονομία βρίσκεται στα 395 χλμ., αλλά εξαρτάται από το πρόγραμμα οδήγησης (Individual, Sport, Comfort/Eco) και τη χρήση του κλιματισμού. H ΕQB 300 4Matic έχει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW. Από παροχή ΑC 11 kW φορτίζει σε 6,5 ώρες, από ταχυφορτιστή DC 100 kW φτάνει από 10-80% σε 32 λεπτά, ενώ εντός 15 λεπτών αποκτά αυτονομία περίπου 150 χλμ.
Στο δρόμο
Παρά τις σεβαστές της διαστάσεις η EQB δε δυσκολεύει τον οδηγό μέσα στην πόλη. Η ψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες διευκολύνουν την περιφερειακή ορατότητα. Παράλληλα εντός των τειχών της πόλης η EQB διατηρεί υψηλότερα την αυτονομία της, όπως είναι λογικό, εκμεταλλευόμενη και την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης, το επίπεδο της οποίας ρυθμίζεται με paddles πίσω από το τιμόνι. Μπορεί η EQB να ζυγίζει 2.175 κιλά όμως επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8 δευτ. και για λόγους απόδοσης η τελική της ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Όπως έχουμε γράψει όμως πολλές φορές τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για σπορ οδήγηση, αλλά για χαλαρές μετακινήσεις.
Ακόμα όμως και αν το παρακάνεις δε θα αισθανθείς το αυξημένο βάρος να σε «πλακώνει», ενώ το τιμόνι ικανοποίει σε πληροφόρηση και βάρος, χωρίς να εντυπωσιάζει. Στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία πέφτει πιο γρήγορα, ενώ το στιβαρό πάτημα του οχήματος εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά στον οδηγό. To αίσθημα της εμπιστοσύνης ενισχύεται από την ηλεκτρική τετρακίνηση που αυξάνει το επίπεδο πρόσφυσης της EQB, ενώ η λίγο σφιχτή ανάρτηση δε θυσιάζει την άνεση.
Συνοψίζοντας
Πρακτικότητα, πολυτέλεια, χώροι και ηλεκτροκίνηση συνδυάζονται στο «πρόσωπο» της EQB 300 4Matic, η οποία απευθύνεται σε συγκεκριμένο, αλλά όχι περιορισμένο, κοινό. Η τιμή της χωρίς την κρατική επιδότηση διαμορφώνεται στα 61.850 ευρώ.