Στο τιμόνι της αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes EQB 300 4Matic και ανεβαίνοντας τη δυτική Ελλάδα μέσω της Ιόνιας Οδού φτάσαμε ύστερα από 500 χιλιόμετρα στο διάσημο γιοφύρι της Πλάκας, στον Άραχθο.
Το γεφύρι της Πλάκας είναι ένα εμβληματικό δείγμα αρχιτεκτονικής μιας εποχής και μιας τέχνης που δεν υπάρχουν πια. Είναι ένα μεγαλοπρεπές πέτρινο τοξωτό γεφύρι στον Άραχθο ποταμό, σε μικρή απόσταση από τα Γιάννενα (50 χλμ.).
Σύνδεση
Άλλοτε αποτελούσε συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα Τζουμέρκα με τα Κατσανοχώρια ή, αν θέλετε, της Άρτας με τα Γιάννενα. Χτισμένο το 1866, γκρεμίστηκε έπειτα από έντονη βροχόπτωση το 2015. Ανασκευάστηκε και από το 2019 βρίσκεται ξανά στη θέση του. Είναι μονότοξο, με άνοιγμα κάμαρας 40 μέτρα, ύψος 21 μέτρα και με άνοιγμα στην κορυφή 3,2 μέτρα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων και το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Η παρατήρησή του αποτελεί μια ευκαιρία για μάθημα αρχιτεκτονικής προς τα παιδιά. Οι καμάρες αποτελούν βασικό δομικό στοιχείο κτιρίων, αλλά σ’ αυτό το μέγεθος δεν συνηθίζονται
Ταξιδέψαμε ως τα Γιάννενα με την αμιγώς ηλεκτρική EQB. Το ταξίδι είναι εύκολο, καθώς υπάρχουν αρκετοί ταχυφοριστές κατά μήκος της διαδρομής. Αν κινείσαι σύννομα και προγραμματίσεις σωστά δεν υπάρχει ούτε ταλαιπωρία ούτε καθυστέρηση. Η πραγματική αυτονομία της Mercedes EQB 300 4Μatic είναι 300 χλμ.
Οι εξωτερικές διαστάσεις της EQB 300 4Matic είναι σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.684 x 1.834 x 1.701 χλστ. με μεταξόνιο 2.829 χλστ. βάρος: 2.175 κιλά για το γερμανικό SUV.
Όσο για το χώρο των αποσκευών σημειώστε 495 λίτρα με κιτ ελαστικού.
Η Mercedes EQB 300 4Matic φέρει 2 ηλεκτρoκινητήρες, με μπαταρία ιόντων λιθίου 66,5 kWh, απόδοσης 228 ίπποι, με ροπή 390 Nm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο μιας σχέσης.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,0 δευτ.
Η Τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 8 δευτ. και η κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν 21,7 kwh./100 χλμ. Φυσικά δεν υπάρχουν εκπομπές ρύπων ως ηλεκτροκίνητο.
Φόρτιση
Για λόγους ασφαλείας, ψυχικής ηρεμίας, άνεσης και οικονομίας χρόνου ακολουθούμε το 20%- 80% στο ταξίδι. Προγραμματίσαμε, λοιπόν, μια στάση στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου, που απέχει 245 χλμ. από την Αθήνα.
Ο φορτιστής είναι συνεχούς ρεύματος 50 kW. Μέσα σε 37’ έχουμε πάρει 30 kWh με κόστος 18,6 ευρώ. Από εκεί ως τα Γιάννενα δεν χρειάζεται ξανά ανεφοδιασμός, φτάνουμε με την μπαταρία στο 17%.
Το ταξίδι έγινε με τρία άτομα συν αποσκευές, με συνεχή χρήση κλιματισμού και σύννομα, ήτοι 130-140 χλμ./ώρα.
Η EQB είναι απολαυστικά άνετη. Εντελώς αθόρυβη, με μελετημένη αεροδυναμική, υπερέχει αισθητά σ’ αυτό το κομμάτι από την αντίστοιχη GLB. Η ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι αγχολυτική στα προσπεράσματα.
Την ίδια στιγμή, η κίνηση και στους 4 τροχούς εξασφαλίζει πρόσφυση ακόμη και σε γλιστερό επαρχιακό δρόμο.
4κίνηση
Το ξενοδοχείο είχε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος, έτσι την άλλη μέρα ξεκινήσαμε με 100% για το γεφύρι της Πλάκας. Το πάτωμα της EQB απέχει από το έδαφος 16 εκατοστά, (154 χλστ. για την ακρίβεια) έτσι ο οδηγός μπορεί εύκολα να περάσει από ένα ποταμάκι με σύμμαχο την ηλεκτρική 4κίνηση.
Αξίζει να σταθούμε στην ενδοτικότητα της ανάρτησης (γόνατα ΜacPherson εμπρός / πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), που ελέγχει εξαιρετικά τις κλίσεις του βαριού αμαξώματος των 2,2 τόνων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει την απαραίτητη για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου άνεση. Τέλος, η EQB διατίθεται και σε 7θέσια διαμόρφωση, ενώ η έδρα του πίσω καθίσματος μετατοπίζεται αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών κατά 190 λίτρα.
Τo σύστημα πλοήγησης της EQB διαθέτει την πρωτοποριακή τεχνολογία Electric Intelligence. Χάρη σε αυτή λαμβάνονται υπόψη στοιχεία και παράμετροι που σχετίζονται με την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, την κατανάλωση ρεύματος σε κάθε δεδομένη στιγμή, την τοπογραφία της διαδρομής, τη θερμοκρασία που επικρατεί κατά τη διαδρομή ή στα σημεία φόρτισης (έτσι ώστε να προετοιμάσει την μπαταρία) και πολλά ακόμα.
Και κάπως έτσι περάσαμε όμορφα με το γερμανικό αμιγώς ηλεκτρικό…
Τιμή από 61.850 ευρώ η έκδοση με εξοπλισμό Prestige.