H Mercedes στην προσπάθεια της να αυξήσει την αυτονομία στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQS, εξέτασε μια νέα τεχνική.
Ποια ήταν αυτή; Η προσθήκη ενός θερμικού κινητήρα στην ηλεκτρική της ναυαρχίδα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο εν λόγω θερμικός κινητήρας θα ήταν δικύλινδρος βενζίνης χωρητικότητας 1.0 λίτρου (βασίζεται στον τετρακύλινδρο M254), ο οποίος θα τοποθετούνταν κάτω από το εμπρός καπό της EQS, ενώ εκεί θα βρίσκονταν και η εξάτμιση.
Διευκρινίζεται ότι ο συγκεκριμένος «χιλιάρης» κινητήρας θα λειτουργούσε ως γεννήτρια (range extender) προσφέροντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα και δε θα είχε ως αποστολή να κινεί απευθείας τους τροχούς της EQS. Θα συνδυάζονταν με έναν πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 268 ίππων, ο οποίος θα αντλούσε ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου εγκατεστημένη παραδοσιακά στο δάπεδο του οχήματος. Πρόκειται για μια παρόμοια λύση με αυτή που είδαμε στο νέο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.
Mercedes: Απορρίπτεται ο θερμικός κινητήρας
Η Mercedes αποφάσισε τελικά να σταματήσει τις δοκιμές της EQS με τον πρόσθετο θερμικό κινητήρα, καθώς το εγχείρημα αποδείχτηκε αρκετά κοστοβόρο και με ελάχιστα οφέλη. Αρχικά θα πρόσθετε περισσότερα κιλά (λόγω του θερμικού κινητήρα και του ρεζερβουάρ καυσίμου) στην ήδη βαριά EQS, η οποία στην έκδοση EQS 450+ ζυγίζει 2.540 κιλά και στην AMG φτάνει μέχρι τα 2.700 κιλά.
Παράλληλα θα αυξάνονταν η τιμή της EQS, εξαιτίας των επιπλέον υλικών, ενώ ήδη υπάρχει εξαψήφιος αριθμός στην τιμή της. Το μόνο που δε θα επηρεάζονταν αρνητικά είναι η πρακτικότητα, καθώς ο θερμικός κινητήρας θα τοποθετούνταν κάτω από το εμπρός καπό, όπως προαναφέρανε, όπου δεν υπάρχει έτσι και αλλιώς έξτρα αποθηκευτικός χώρος (frunk).
Τέλος, να αναφέρουμε ότι η πρόσφατη ανανέωση της Mercedes EQS έφερε αύξηση της αυτονομίας με τη μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, από 108,4 σε 118 kWh. Έτσι πλέον η αυτονομία της EQS 450+ ξεπερνά ακόμα και τα 800 χλμ.