Αντικρύζοντας μια ιστορική Mercedes G-Class στους περισσότερους από εμάς ξυπνούν μνήμες από τη θητεία μας στον Ελληνικό Στρατό.
Η «Καναδέζα», όπως ήταν το εγχώριο παρατσούκλι της, εκτός από τις Ένοπλες Δυνάμεις, έχει προφέρει τις υπηρεσίες της και σε διασωστικούς οργανισμούς. Η συγκεκριμένη G-Class (W460), η οποία πλέον φιλοξενείται στο Μουσείο της Mercedes, έχει συμπληρώσει ένσημα σχεδόν 40 ετών, καθώς εργάζονταν για τη Γερμανική Ένωση Διάσωσης Ζωής (DLRG) που ειδικεύεται στη διάσωση στο νερό.
Από το 1981 μέχρι το 2021 που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, βοηθούσε τους διασώστες της DLRG να προσεγγίσουν πρακτικά αδιάβατες τοποθεσίες, όπως παραλίες ή πλημμυρισμένες περιοχές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Με αριθμό επιχειρησιακής ταυτότητας 2/58/2 ανταποκρίνονταν στα καθήκοντά της, ενώ διατηρεί ακόμα τις πινακίδες κυκλοφορίας με το γράμμα F (το πεδίο δράσης της ήταν στη Φρανκφούρτη) και τον αριθμό 373.
Ένας από τους λόγους που έκαναν την DLRG να επιλέξει την Mercedes G-Class ήταν οι εξαιρετικές off-road ικανότητες που προσέφερε με το αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης, αλλά και ο ειδικός εξοπλισμός που μπορούσε να ενσωματώσει.
Mercedes G-Class: «Βουτούσε» στο καθήκον
Αυτός περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, ασύρματο δυο συχνοτήτων, δυο μπλε φάρους, σειρήνα, βαρούλκο, ρεζέρβα στην οροφή, κράνη με προστατευτική ασπίδα προσώπου, προστατευτικό ρουχισμό, αλυσοπρίονο, μάνικες, τρεις στολές κατάδυσης, ισάριθμα ζεύγη βατραχοπέδιλων, μετρητές βάθους, αναπνευστήρες και πολλά άλλα είδη καταδυτικού εξοπλισμού.
Ο εξοπλισμός αποθηκεύονταν σε συρτάρια που βρίσκονταν στο χώρο αποσκευών, ο οποίος άνοιγε με πόρτα δυο τμημάτων εξασφαλίζοντας ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση. Τροφοδοτούνταν από τετρακύλινδρο κινητήρα 2.3 λίτρων, απόδοσης 102 ίππων, ο οποίος μάλλον θα «ξυπνούσε» ξανά με προθυμία σε περίπτωση που τον καλούσε το καθήκον.