Το σύννεφο της αμφισβήτησης γύρω από τα υβριδικά σύνολα, έχει και επίσημα διαλυθεί. Είναι πιο φανερό από ποτέ πως η συνύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα με έναν εσωτερικής καύσης είναι ένα μείγμα που έχει γκάζι μεν και δεν καίει δε! Μεγαλύτερη απόδειξη η νέα υβριδική GLA e.
Την ήδη τεράστια υβριδική γκάμα της Mercedes έρχεται να κάνει ακόμα πλουσιότερη η PHEV έκδοση του premium μεσαίας κατηγορίας SUV της, που δεν είναι άλλο από την GLA e.
Επί της ουσίας είναι η plug-in Hybrid έκδοση με τιμή αγοράς από τα 45.316 ευρώ. Αποτελεί δε ένα αυτοκίνητο που παντρεύει με μεαεστρία 3 διαφορετικούς κόσμους. Crossover -Premium – αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Εμφανισιακά αλλάζει μόνο… το λογότυπο
Όπως θα διαπιστώσετε και οι ίδιοι από τις φωτογραφίες, το μοναδικό σχεδιαστικό στοιχείο που μαρτυρά την ύπαρξη και ηλεκτροκινητήρα, είναι το λογότυπο EQ Power στο πλάι. Η εντυπωσιακή σιλουέτα του μοντέλου παραμένει στο 100% με την επιβλητική μάσκα, τα άκρως hi-tech τύπου σταγόνας φωτιστικά σώματα και τις ράγες οροφής. Όπως έχουμε ξαναπεί, η σχεδίαση της GLA είναι ίσως η καλύτερη αποτύπωση, πως ένα crossover μπορεί να πατάει χώμα με τόσο premium αισθητική.
Με διπλά μόνιτορ και τεχνητή νοημοσύνη για να κάνεις τη δουλειά σου… μιλώντας
Φυσικά όπως και το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό παραμένει ανεπηρέαστο από την υβριδική φύση του μοντέλου. Τα εντυπωσιακά διπλά μόνιτορ δεσπόζουν από άκρη σε άκρη, παρέχοντας εκατοντάδες πληροφορίες αλλά και 3 διαφορετικούς τρόπους χειρισμού. Δεν θα σας λείψει τίποτα στην υβριδική GLA καθώς τα έχει όλα, και τα έχει όλα ποιοτικά και με premium στάνταρ με αποκορύφωμα το Hey Mercedes που εκτελεί φωνητικές εντολές. Μοναδική αλλαγή, είναι η μείωση του χώρου αποσκευών από τα 435λίτρα στα 385 λίτρα λόγω των εξαρτημάτων του υβριδικού συνόλου, αλλά και του ρεζερβουάρ βενζίνης από τα 43 στα 35λίτρα. Οι χώροι επιβατών παραμένουν εξαιρετικοί με highlight το χώρο για τα κεφάλια.
218 ίπποι και 50 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης
Οι μηχανικοί της Mercedes πέτυχαν την συνύπαρξη δύο κορυφαίων συνόλων. Από την μία ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.33 λίτρων των 160 ίππων, και από την άλλη ένας ηλεκτροκινητήρας 102 ίππων με μπαταρία 15.6 kW, ενώνουν τις δυνάμεις του κάτω από το 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο. Το αποτέλεσμα είναι είναι 218 ίππων (450 Nm ροπής) ενώ για 50 πραγματικά χιλιόμετρα μπορείτε να κινηθείτε μόνο με ρεύμα και μηδενική κατανάλωση. Μπορεί το σύνολο να είναι κατά 300 κιλά βαρύτερο σε σχέση με την μη υβριδική έκδοση, όμως τόσο οι επιδόσεις όσο και οι καταναλώσεις είναι καλύτερες. 0-100 σε 7.1 δευτ. και μέση πραγματική κατανάλωση στα 4.2λίτρα/100χλμ. για ένα σύνολο που εκπέμπει μόλις 39γρ.CO2/χλμ. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 2 ώρες σε Wallbox ή περίπου 5 ώρες σε οικιακή πρίζα.
Ποιότητα κύλισης
Η GLA και στην υβριδική της μορφή, καταφέρνει στον δρόμο περισσότερο να ξεκουράσει παρά να κουράσει τον οδηγό της. Σε κάθε εκκίνηση και μέχρι τα 140χλμ./ώρα, κινείται ηλεκτρικά και αθόρυβα, κάτι που οποίο αλλάζει και το ρόλο παίρνει ο θερμικός κινητήρας όταν επιλεγεί από το οδηγικό μενού η επιλογή Sport. Οι αναρτήσεις είναι τόσο σφικτές όσο χρειάζεται για να μπορεί το όχημα να κινηθεί και γρήγορα αλλά και να αποσβαίνει τις κακοτεχνίες του δρόμου. Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι η άνεση της να ταξιδεύει στα πολλά χιλιόμετρα, δηλαδή 160+ όπου και θυμίζει εντυπωσιακά ένα καλοστημένο σεντάν. Το μόνο που χρειάζεται να συνηθίσει ο οδηγός είναι η απόδοση των φρένων, τα οποία λόγω ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά παρουσιάζουν διαφορετική απόκριση, καθώς και… διαβάζουν τον δρόμο και τα εμπόδια εμπρός.
Εν κατακλείδι
Στο… ρεύμα της εποχής, φέρνει Crossover χαρακτηριστικά, ηλεκτρική κίνηση και φυσικά όλη τη premium παρακαταθήκη της Mercedes μέσω του μοντέρνου σχήματος όπως αυτό υπογραμμίζεται από την εξηλεκτρισμένη GLA250 e.