Κάθε τετράτροχο αστέρι της Mercedes είναι αυτόφωτο, ωστόσο οι νέες GLA 250e και CLA 250e λάμπουν λίγο περισσότερο καθώς μπαίνουν στην πρίζα.
Σωστά καταλάβατε, αναφερόμαστε στις plug-in υβριδικές εκδόσεις των γερμανικών πολυτελών μοντέλων. Αμφότερες οι GLA 250e και CLA 250e συνδυάζουν το γνωστό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.33 λίτρων, απόδοσης 160 ίππων, με ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 15,6 kWh (βάρους 129 κιλών). Συνδυαστικά αποδίδουν 218 ίππους και 450 Nm ροπής.
Mercedes: Γιατί επιστρέφουν τα βαν που πουλάνε παγωτά;
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC) και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία από 10 έως 80%
Παρότι σε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο δεν κοιτάς πρώτα τις επιδόσεις, να πούμε ότι η νέα GLA 250e επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,1 δευτ. και μπορεί να φτάσει τα 220 χλμ./ώρα. Τα αντίστοιχα νούμερα τώρα για την CLA 250e είναι 6,8 δευτ. και 240 χλμ./ώρα.
Αυτό που έχει μέγιστη σημασία στα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι η απόδοση με τις GLA 250e και CLA 250e να πετυχαίνουν στο κέντρο το συγκεκριμένο στόχο. Η επίσημη μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου και οι εκπομπές C02 της GLA 250e βρίσκονται στα μόλις 1,3-1,7 λίτρα/100 χλμ. και 30-38 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Εξίσου χαμηλά είναι και τα νούμερα της CLA 250e με 0,9-1,3 λίτρα/100 χλμ. και με 22-30 γρ./χλμ.
Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, επομένως αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, η GLA 250e μπορεί να κινηθεί για 56-63 χλμ. και η CLA 250e για 61-69 χλμ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν είναι 140 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Mercedes το 90% των καθημερινών μετακινήσεων, κυρίως μέσα στην πόλη, μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας.
Προκειμένου να μην επηρεαστούν από την ύπαρξη της μπαταρίας οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, οι plug-in υβριδικές CLA 250e και GLA 250e έχουν υιοθετήσει μία σειρά από λύσεις. Η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου, κάτω από το δάπεδο, ενώ το τελικό καζανάκι βρίσκεται στο τούνελ της μετάδοσης. Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται στο χώρο που στις συμβατικές τετρακίνητες εκδόσεις βρίσκεται κανονικά ο άξονας μετάδοσης, με αποτέλεσμα η μπαταρία να καταλαμβάνει τον χώρο κάτω από το αμάξωμα.
Στην ελληνική αγορά η GLA 250e ξεκινάει από τα 45.316 ευρώ, ενώ διατίθεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Style Line, Progressive Line και AMG Line. Η αρχική τιμή της CLA 250e διαμορφώνεται στα 47.190 ευρώ, ενώ προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Progressive Line και AMG Line.