H Mercedes ετοιμάζεται για την κατάργηση των… φρένων, τουλάχιστον όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα
Το ολοένα και αυξανόμενο βάρος των μοντέλων και ειδικότερα των ηλεκτρικών, επηρεάζει πολλούς παράγοντες, με κυριότερο εκείνο των φρένων, καθώς απαιτούνται μεγαλύτερων διαστάσεων φρένα, άρα και μεγαλύτεροι τροχοί που με τη σειρά τους αυξάνουν το βάρος, αλλά και το κόστος, καθώς οι μεγαλύτερες ζάντες και τα μεγαλύτερα ελαστικά είναι πιο ακριβά.
H γερμανική εταιρεία ωστόσο, ετοιμάζεται να καταργήσει τα συμβατικά φρένα, τουλάχιστον στα ηλεκτρικά της μοντέλα, με προφανή οφέλη, όχι μόνο στις μειωμένες αποστάσεις πέδησης, αλλά και στό κόστος, όσο και στο… περιβάλλον, καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον τα ρινίσματα μετάλλων που επικάθονται στο έδαφος.
Mercedes: Εντός του ηλεκτροκινητήρα τα φρένα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφέρουν από τα συμβατικά και στον τρόπο με τον οποίο φρενάρουν, αφού ο ηλεκτροκινητήρας φρενάρει από μόνος του σε μεγαλύτερο βαθμό το αυτοκίνητο, όταν αφήσουμε το πόδι από το δεξί πεντάλ. Ωστόσο ακόμα διαθέτουν συμβατικά φρένα εντός των τροχών, έστω και αν δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις στο φρενάρισμα.
Το σύστημα που σχεδιάζει η Mercedes ενσωματώνει το φρένο ουσιαστικά στον ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα μετάδοσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τα οφέλη από αυτή τη διάταξη είναι προφανή, καθώς αφαιρούνται τέσσερα δισκόφρενα από τους τροχούς, μειώνοντας και το φερόμενο, αλλά και το συνολικό βάρος και δεν υπάρχει πλέον η σύνδεση του μεγέθους των φρένων με τους τροχούς.
Μπορούν δηλαδή να τοποθετηθούν τροχοί οποιασδηποτε διαμέτρου, αλλά και σχεδίασης, που μπορεί να είναι και κλειστού τύπου, καθώς δεν θα υπάρχουν απαιτήσεις ψύξης των φρένων. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου, αφού ούτε στην μπροστινή μάσκα θα απαιτούνται εισαγωγές αέρα για την ψύξη των φρένων.
Άλλα πρόσθετα οφέλη εναι ο μικρότερος χώρος που καταλαμβάνει το σύστημα, μειωμένα κόστη συντήρησης, ελάχιστοι θόρυβοι από την τριβή των μετάλλων και φυσικά όφελος για το περιβάλλον.
Φαίνεται πως στο μέλλον θα αλλάξουμε και τον τρόπο με τον οποίο φρενάρουμε τα αυτοκίνητα…