Όταν βλέπεις το διάσημο αστέρι της Mercedes το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι-πέρα από την πολυτέλεια-η τεχνολογία αιχμής.
Αιχμή του δόρατος για τη Mercedes αποτελεί το Τεχνολογικό της Κέντρο, το οποίο βρίσκεται στο Ζίντελφινγκεν της Γερμανίας. Εκεί λοιπόν εδώ και μια δεκαετία υπάρχει εγκατεστημένος ο προσομοιωτής οδήγησης, ενώ ακόμα και σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο προηγμένους σε όλο τον κόσμο. Πάμε όμως να δούμε πως μοιάζει και πως λειτουργεί ο εν λόγω προσομοιωτής οδήγησης.
Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες μια μεγάλη στρόγγυλη πλατφόρμα βασίζεται σε έξι κινητούς βραχίονες. Στο εσωτερικό της συναντάμε περιμετρικά οθόνη 360 μοιρών που προβάλλει το περιβάλλον οδήγησης. Το εκάστοτε όχημα πατάει πάνω σε ράγες μήκους 12 μέτρων προκειμένου να ελεγχθούν εγκάρσιες και διαμήκεις κινήσεις του, σε ταχύτητες έως 36 χλμ./ώρα.
Στην προκειμένη περίπτωση βλέπουμε ότι μέσα στη στρόγγυλη πλατφόρμα βρίσκεται μια S-Class, κατά τη διάρκεια εξέλιξης του συστήματος Drive Pilot, το οποίο επιτρέπει ημι-αυτόνομη οδήγηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ή σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Στόχος των τεχνικών της Mercedes είναι να μετρήσουν τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού και το επίπεδο αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μπορεί να γίνει ψηφιακά προσομοίωση οδήγησης ακόμα και ενός νέου μοντέλου, προτού κατασκευαστεί με κανονική μορφή. Πλέον η Mercedes αναπτύσσει έναν ακόμα πιο σύγχρονο προσομοιωτή οδήγησης XR (από τις λέξεις Extended Reality δηλαδή Εκτεταμένη Πραγματικότητα), ο οποίος θα φέρει πιο κοντά το πραγματικό και το εικονικό περιβάλλον. Στο εσωτερικό του θα υπάρχουν μόνο χειριστήρια αφής, πεντάλ συμπλέκτη και διακόπτης εκκίνησης, ενώ ο οδηγός θα φοράει γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας.
Για πρώτη φορά ο προσομοιωτής θα μπορεί να λειτουργεί σε καταστάσεις στάθμευσης. Τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας θα παρακολουθούν την κατεύθυνση των ματιών του οδηγού και αυτόματα θα προσαρμόζεται ανάλογα η εικόνα του καθρέφτη, εμφανίζοντας άλλα οχήματα και πεζούς.