Με ένα νέο βίντεο της σειράς “Meet Mercedes Digital”, η γερμανική μάρκα μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε περισσότερα στοιχεία για τα ηλεκτρικά της σχέδια, ενώ μας βοήθησε να εμβαθύνουμε στα plug-in υβριδικά μοντέλα της.
Αρχικά μαθαίνουμε ότι βασικός στόχος της Daimler είναι μέχρι το 2039 να εχει γίνει CO2 neutral, δηλαδή να έχει ουδέτερο αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα. Στη συνέχεια μπορούμε να δούμε τα τρία βασικά στάδια προς την ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο είναι τα ήπια υβριδικά μοντέλα, τα οποία λειτουργούν στα 48 Volts. Αυτά ανήκουν στην οικογένεια EQ Boost. Το δεύτερο αφορά τα plug-in υβριδικά (PHEV) μοντέλα, τα οποία ανήκουν στην οικογένεια EQ Power. Το τρίτο στάδιο είναι η πλήρης ηλεκτροκίνηση. Σε αυτό το στάδιο η ονομασία της οικογένειας είναι EQ.
Προς το παρόν το μοναδικό σχετικό μοντέλο που έχει κυκλοφορήσει η εταιρεία, είναι η EQC. Από τον επικεφαλής του ηλεκτρικού προγράμματος της εταιρείας, Μάρκους Σέφερ, μαθαινουμε ότι το επόμενο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι η EQA. Σύμφωνα με τον Σέφερ, η αυτονομία της θα φτάνει τα 400 χλμ.
Ωστόσο, το βασικό αντικείμενο του επεισοδίου ήταν τα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Μέσα από μια σειρά βίντεο, η Mercedes θέλησε να δείξει αν ισχύουν κάποιοι μύθοι που πλανώνται γύρω από τα μοντέλα που συνδυάζουν ηλεκτρικούς και συμβατικούς κινητήρες.
Ο πρώτος μύθος αφορά την κατανάλωση. Σύμφωνα με αυτόν είναι αδύνατο να πετύχει κάποιος τιμές όπως 1.4 λτ./100 χλμ. Στο βίντεο βλέπουμε ότι αυτό δεν ισχύει και ότι με συνετή οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, μπορεί κάποιος να καλύψει 69 χλμ. αποκλειστικά με την μπαταρία. Σε εκείνο το σημείο η ενέργειά της μηδενίζει, οπότε αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Τελικά, βλέπουμε ότι στα 93 χλμ. η κατανάλωση είναι 1.4 λτ./100 χλμ. ενώ στα 112 χλμ. απόστασης, η κατανάλωση καυσίμου περιορίστηκε στα 2.1λτ./100 χλμ.
Με αυτό οι άνθρωποι της Mercedes ήθελαν να δείξουν ότι αν κάποιος φροντίζει να φορτίζει το PHEV μοντέλο του, τότε μπορεί να πετύχει πραγματικά χαμηλές καταναλώσεις.
Ο δεύτερος μύθος αφορά και πάλι την κατανάλωση. Σύμφωνα με αυτόν, τα PHEV καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο λόγω αυξημένου βάρους. Για την περίσταση χρησιμοποιήθηκαν δύο GLE. Η μία ήταν η PHEV έκδοση. Η άλλη ήταν η 350 d που χρησιμοποιεί κινητήρα diesel.
Τα δύο SUV κινήθηκαν στο Μέλανα Δρυμό. Πριν φύγουν το PHEV είχε μόλις 5% ενέργεια στην μπαταρία, ώστε η σύγκριση να είναι επί ίσοις όροις. Το αποτέλεσμα ήταν το υβριδικό μοντέλο να καταναλώσει 25% λιγότερο καύσιμο. Ο λόγος γι’ αυτό ήταν ότι κατά την κατάβαση από το βουνό ειχε σταματήσει πλήρως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, λόγω της κατάβασης το αυτοκίνητο μπορούσε να ανακτήσει ενέργεια. Χάρη σε αυτή την ενέργεια η ένδειξη στην μπαταρία ανέβηκε και πάλι στο 5%.
Σύμφωνα με τον τρίτο μύθο, τα PHEV είναι δύσκολα στην καθημερινή χρήση. Στο βίντεο βλέπουμε να καλύπτεται μία απόσταση 72 χλμ. Το αυτοκίνητο κινείται σε ποικιλία διαδρομών. Αστικός ιστός, περιφερειακοί δρόμοι αλλά και αυτοκινητόδρομος. Κατά τη διάρκει ατης διαδρομής ο οδηγός έχει επιλέξει το D και οδηγεί όπως θα έκανε σε οποιοδήποτε αυτόματο αυτοκίνητο.