Η Mercedes τον περασμένο Απρίλιο αποκάλυψε την έκτη γενιά της E-Class με το κλασσικό sedan της αμάξωμα.
Η γερμανική εταιρεία όμως δε σπάει την παράδοση, η οποία θέλει την E-Class να διατίθεται και με το πρακτικότερο station wagon αμάξωμα. Η νέα E-Class Estate λοιπόν κλείνει το «μάτι» σε όσους αναζητούν περισσότερους χώρους.
«Επιβάλλεται» να ξεκινήσουμε από το πορτμπαγκάζ, το οποίο προσφέρει 615 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε κανονική διάταξη, ενώ όταν αναδιπλωθούν αυξάνεται στα 1.830 λίτρα. Σημειώνεται ότι στην plug-in υβριδική έκδοση οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 460 και 1.675 λίτρα αντίστοιχα.
Οι εξωτερικές της διαστάσεις είναι 4.949 χλστ. μήκος, 1.880 χλστ. πλάτος και 1.469 χλστ. ύψος. Η μακριά της σιλουέτα όμως πλέον δείχνει πιο κομψή, ενώ εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, χάρη στη γραμμή της οροφής που συμβάλει στην καλύτερη αεροδυναμική, με το συντελεστή οπισθέλκουσας cd να μειώνεται από 0,27 της απερχόμενης γενιάς στο 0,26.
Το σκηνικό στο εσωτερικό είναι ίδιο με αυτό της sedan Ε-Class, με σημείο αναφοράς το νέο σύστημα πολυμέσων MBUX Superscreen με τρεις οθόνες, για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, το σύστημα πολυμέσων και μια απέναντι από το συνοδηγό. Για λόγους ασφαλείας μια κάμερα παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού και αν εντοπίσει ότι αυτό στρέφεται στην οθόνη του συνοδηγού (μπορεί να βλέπει τηλεόραση ή ταινία) μειώνεται η φωτεινότητα και το περιεχόμενο δεν είναι ορατό για τον ίδιο.
Υπάρχει ακόμα μια κάμερα ενσωματωμένη στο πάνω τμήμα του ταμπλό για selfies και video, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το αυτοκίνητο δεν κινείται. Το σύστημα πολυμέσων επιτρέπει την εγκατάσταση αγαπημένων και χρήσιμων εφαρμογών όπως Angry Birds, TikTok, Zoom και Webex. Μεγαλύτερους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών εξασφαλίζει το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.961 χλστ. (+22 χλστ.) ενώ οι διαδρομές είναι πιο άνετες χάρη στη στάνταρ πίσω αερανάρτηση.
H γκάμα κινητήρων της Mercedes E-Class Estate
Η αρχική εξηλεκτρισμένη έκδοση της νέας E-Class Estate αφορά το plug-in υβριδικό σύστημα της E300e που συνδυάζει δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 204 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 129 ίππων που ενσωματώνεται στο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Συνδυαστικά η E300e παράγει 312 ίππους και μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,5 δευτ., ενώ με μια πλήρη φόρτιση η μπαταρία (χωρητικότητας 25,4 kWh) υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.
Η Μercedes θα επεκτείνει τις plug-in υβριδικές εκδόσεις (με θερμικό κινητήρα βενζίνης αλλά και πετρελαίου) της νέας E-Class Estate για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ το «παρών» θα δώσει και ένας εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας. Επίσης στο λανσάρισμα της η E-Class Estate θα προσφέρεται με ήπιο υβριδικό σύστημα στην βενζινοκίνητη έκδοση E200 και στην πετρελαιοκίνητη E220d, ενώ αμφότερες διαθέτουν στη φαρέτρα τους δίλιτρο θερμικό κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ 23 ίππων.
Η άφιξη της νέας E-Class Estate στη Γηραιά Ήπειρο έχει προγραμματιστεί για το ερχόμενο φθινόπωρο.