Γνωρίζατε ότι η Mercedes εκτός από την άσφαλτο έχει αφήσει το στίγμα της και στο υγρό στοιχείο;
Πάμε λοιπόν να μάθουμε μια άγνωστη ιστορία της γερμανικής εταιρείας, «βουτώντας» στο παρελθόν της. Στο Μουσείο της Mercedes, εκτός από εμβληματικά της αυτοκίνητα, μπορεί να συναντήσει κανείς πλέον, στο πλαίσιο μιας ειδικής έκθεσης, μια μικρή αλλά πανέμορφη βάρκα. Κατασκευάστηκε το μακρινό 1888 και άνηκε στον τότε Καγκελάριο της Γερμανίας (1871-1890) Όττο φον Μπίσμαρκ.
Το όνομα Μαρία που αναγράφεται με περίτεχνα χρυσά γράμματα ήταν της κόρης του, η οποία γεννήθηκε το 1848 και ήταν το πρώτο παιδί του. Η εν λόγω βάρκα φτιάχτηκε για καλοκαιρινές σύντομες «κρουαζιέρες», το σκαρί της είχε λευκό, κόκκινο και μπλε χρώμα, ενώ μια τέντα προστάτευε τους επιβάτες από τον ήλιο.
Η καθέλκυση της «Μαρίας» πραγματοποιήθηκε στο Φρίντριχσρου ανατολικά του Αμβούργου, όπου βρίσκονταν το εξοχικό του Όττο φον Μπίσμαρκ. Ποια σχέση είχε η Mercedes με τη συγκεκριμένη βάρκα;
Από το 1882 ο μηχανικός Γκότλιμπ Ντάιμλερ εργάζονταν πάνω στην εξέλιξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης υψηλής ταχύτητας, ο οποίος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη στεριά, στο νερό και στον αέρα. Για πρώτη φορά τοποθετήθηκε το 1885 στο επονομαζόμενο “Riding Car” ένα δίτροχο όχημα που έμοιαζε με σιδερένιο ποδήλατο, ενώ ένα χρόνο αργότερα εφαρμόστηκε σε τετράτροχο αυτοκίνητο.
Ο κινητήρας της Mercedes μπαίνει στο νερό
Παράλληλα το 1886 το πρώτο μηχανοκίνητο σκάφος “Neckar” του Ντάιμλερ άρχισε να πλέει δοκιμαστικά με τον κινητήρα αυτό στον ποταμό Νέκαρ της Γερμανίας, από τον οποίο πήρε και το όνομά του. Μάλιστα ο κινητήρας είχε καμουφλαριστεί με μόνωση και καλώδια, ώστε να δίνει την εντύπωση ότι υπήρχε ένας ηλεκτροκινητήρας στην άτρακτο.
Βρίσκονταν μέσα σε ένα λευκό ψηλό κουτί που άνοιγε με δυο μικρές πόρτες, στο πίσω τμήμα της βάρκας. Μόνο η λαβή για το γκάζι και η μανιβέλα της μίζας προεξείχαν διακριτικά από το κάτω μέρος της επένδυσης. Ο κινητήρας συνδέονταν σε έναν άξονα που κινούσε την προπέλα στην πρύμνη, ενώ η βάρκα οδηγούνταν με μοχλό.
Σήμερα, ένα σκάφος αυτού του μεγέθους κινείται συνήθως από εξωλέμβιο κινητήρα. Εκτός από το “Neckar” το 1886 κατασκευάστηκαν ακόμα δυο βάρκες που ονομάζονταν “Rems” και “Schwaben” για τη δοκιμή του νέου μονοκύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης.