Το όνομα της Mercedes είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το κύρος, την πολυτέλεια, την άνεση, την υψηλή τεχνολογία, αλλά και την ασφάλεια.
Η γερμανική εταιρεία έχει πλέον στη φαρέτρα της περισσότερα από 40 ενεργά συστήματα υποβοήθησης, για την προστασία όχι μόνο των επιβατών, αλλά και των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.
Σε αυτούς συγκαταλέγονται προφανώς και οι πεζοί, για τους οποίους μεριμνά το σύστημα “Active Brake Assist”, το οποίο ενεργοποιεί την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση που εντοπίσει (μέσω κάμερας και ραντάρ) επερχόμενη εμπρόσθια σύγκρουση με άλλο όχημα, ποδηλάτη ή πεζό.
Αρχικά το σύστημα ενημερώνει για τον κίνδυνο τον οδηγό με οπτικές και ηχητικές ενδείξεις, ενώ στην περίπτωση που δεν αντιδράσει έγκαιρα ενεργοποιεί την αυτόματη πέδηση, ώστε να αποτρέψει ή να μετριάσει τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης. Σημειώνεται εδώ ότι αν ο οδηγός φρενάρει πολύ απαλά και αυτό δεν αρκεί, τότε το σύστημα μπορεί να αυξήσει τη δύναμη πέδησης, ανάλογα με τις συνθήκες.
Σύμφωνα με τη Mercedes από το 2012 έχει εξοπλίσει συνολικά περισσότερα από 10 εκατομμύρια επιβατικά της οχήματα με το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης για πεζούς. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ασφάλεια στους δημόσιους δρόμους, καθώς ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει ότι οι πεζοί αποτελούσαν σχεδόν το ένα πέμπτο όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020.
Στις Η.Π.Α. το μερίδιο των πεζών στο συνολικό αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων το 2021 έφτασε το 17% σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA). Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι μελέτη του Αμερικανικού Ασφαλιστικού Ινστιτούτου για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων έδειξε ότι τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης για πεζούς έχουν 27% χαμηλότερο ποσοστό ατυχημάτων με πεζούς.
Για την ιστορία να πούμε ότι η Mercedes παρουσίασε το πρώτο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (BAS) το 1996, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης πόλης για οδήγηση χαμηλής ταχύτητας έγιναν υποχρεωτικά για όλους τους τύπους νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις τον Ιούλιο του 2022. Το όραμα “Vision Zero” της Mercedes είναι να μην υπάρχουν άλλα ατυχήματα με οχήματά της έως το 2050.