Η Mercedes ξεκινά νέο κύκλο δοκιμών στην Κίνα για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4
Οι κινεζικές αρχές δίνουν το πράσινο φως στη μάρκα να δοκιμάσει (σχεδόν) πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση στους δρόμους του Πεκίνου
Η Mercedes γίνεται ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής που ξεκίνησε να δοκιμάζει συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 στο Πεκίνο.
Αυτό σημαίνει ότι τα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με αυτήν την τεχνολογία θα μπορούν να πραγματοποιούν μια σειρά ελιγμών με πλήρη αυτονομία, όπως απομακρυσμένη στάθμευση, όπισθεν και στροφή σε διασταυρώσεις με έντονη κίνηση χωρίς την παρέμβαση του οδηγού (ο οποίος καλείται ακόμα να ενεργήσει σε περιπτώσεις ανάγκης και έκτακτης ανάγκης).
Υπενθυμίζουμε ότι η Mercedes προσφέρει αυτή τη στιγμή το Drive Pilot, ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, που διατίθεται προαιρετικά στη Γερμανία και σε ορισμένες πολιτείες της Αμερικής όπου έχει εγκριθεί η χρήση του.
Αυτό το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να έχει τον έλεγχο των λειτουργιών οδήγησης υπό ορισμένες συνθήκες, αφήνοντας τον οδηγό ελεύθερο να εκτελεί άλλες εργασίες, όπως να απαντά σε email και να απολαμβάνει τον καφέ του.
Όποιος κάθεται στη θέση του οδηγού, όμως, πρέπει να επέμβει σε ορισμένες περιπτώσεις και να είναι εξίσου υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είχε τον έλεγχο τη στιγμή του ατυχήματος.
Mercedes: Δεν είναι η μόνη εταιρεία που εργάζεται στην αυτόνομη οδήγηση στην Κίνα
Η Tesla εργάζεται και αυτή στο Full Self Driving in the Dragon Country ( στην Κίνα δηλαδή καθώς ο Δράκος έχει μεγάλη σημασία στην κουλτούρα του) και έχει λάβει άδεια να πραγματοποιήσει δοκιμές σε ορισμένες περιοχές της Σαγκάης.
Η General Motors, ωστόσο, έλαβε άδεια δοκιμής αυτοοδηγούμενων Cadillac στη Σαγκάη πέρυσι.
Εν τω μεταξύ, εταιρείες τεχνολογίας όπως η Waymo της Alphabet και η Apollo Go της Baidu αναπτύσσουν το robotaxis ως το μέλλον της κινητικότητας, δοκιμάζοντας υπηρεσίες χωρίς οδηγό στους δρόμους πόλεων όπως το Σαν Φρανσίσκο και η Γουχάν.
Μιλώντας για (σχεδόν) εντελώς αυτόνομα αυτοκίνητα, στην Κίνα υπάρχει το JiYue Robocar 01, ένα μοντέλο που γεννήθηκε από τη συνεργασία μεταξύ Baidu και Geely.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε η ίδια η JiYue, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να οδηγεί σχεδόν εντελώς αυτόνομα στο 90% των κινεζικών αυτοκινητοδρόμων και στις πόλεις, Χανγκτσόου Πεκίνο και Σαγκάη.
Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το smart #1, το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παρκάρει μόνο του σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων από το σημείο που θα κατεβείτε